Powered By Blogger

marți, 29 martie 2011

Rulada de primavara






O retetea potrivita in acest sezon plin de verdeata.
Mi-a placut pentru se poate folosi, orice tip de verde :

spanac,urzici,loboda,leurda,stevie...

Iar umplutura cremoasa e iar la discretia producatarului de rulada. :)
Se potriveste orice tip de branza cremoasa,dar ferma :

branza de vaci,urda,ricotta

Ingrediente :

1 kg verdeturi(eu am avut spanac si leurda)
400 g branza de vaci,cremoasa dar nu moale
1 lingurita chimen
1 sfecla rosie fiarta,sau coapta(optional)
1 catel de usturoi
o ceapa mica
2 oua
2 linguri faina
sare,piper
ulei

Verdeturile se curata ,se spala si apoi se fierb in apa cu o lingurita de sare.
Le-am fiert,15 minute.E important sa nu fie fierte mult,pentru ca pierd culoare.
Se scurg intr-o strecuratore,dupa care se arunca intr-o oala mare cu apa rece si cuburi de gheata.
Acesta este un mic secret,pentru pastrarea verdelui atat de important la o rulada de primavara.
Scurgem verdeturile de apa,le preasm in pumni si le punem in blender,sa le facem pure.
Pureul se amesteca cu :
ouale,faina,sarea,piperul,usturoiul taiat marunt.
Se omogenizeaza bine compozitia si se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt,usor unsa cu ulei.
Am copt-o in cuptor la 180 de grade 20 de minute.
E gata cand marginile se desprind de hartie.
Intre timp,se prepara pasta de branza amestecand branza cremoasa cu sare,chimen macinat,ceapa taiata marunt si sfecla data pe razatoarea mica.
Puneti sfecla ,pana ajungeti la rozul care va place.
Daca nu aveti sfecla...No problem.
Pasta de branza va fi alba,iar gustul la fel de bun.
Cand rulada e calduta,treceti un cutit pe sub ea ,cat sa o desprindeti de hartie.
Am transferat blatul pe o folie alimentara,sub care am pus o alta hartie de copt.
Crema de branza se intinde peste rulada calduta si se ruleaza cu ajtorul foliei.
Se lasa in frigider pana a doua zi.
Pentru a obtine felii frumoase,taiati cu un cutit incalzit in apa fierbinte.
Pofta buna !


25 de comentarii:

Miodrag Surac spunea...

Arata fain parca zambeste, frumos...

Liana10 spunea...

Doamne, ce culori, am zis ca-i pajitura! Apoi am citit reteta si gasesc ca e un aperitiv grozav. pupici

feldefel.arts spunea...

Bun! Ce bun? Perfect!

Cris spunea...

Cat de frumos arata! Sunt sigura ca e si foarte gustoasa. Abia astept sa o incerc! Multumim mult pentru reteta!

Zazuza spunea...

wow, ce frumos! o opera de arta, nu alta!

retete- ina spunea...

perfecta reteta,o sa fac si eu

Cristina's World spunea...

Ce-mi place cum se imbina culorile :) O mananci din priviri :)
O trecem pe lista!

Lia spunea...

Multumesc Miodrag.:)

Lia spunea...

Liana,
Chiar azi am servit pe cineva,cu rulada si paine cu smochine si a trebuit sa-i atrag atentia ca nu sunt prajituri.:)

Lia spunea...

@ Raluca,
@ Cris,
@ Zazuza,
@ Ina,
@ Cristina,

Ma bucur ca v-a placut reteta.
E simpla,sper s-o incercati.
Va pup.

Mariana spunea...

O ce bine arata!e chiar de primavara!Bravo si e de retinut!

arcadia spunea...

Muică, în ce mare fel arată! :O

Sâmbătă am musafiri, deci asta vor servi la aperitiv :D

Lia spunea...

Muica,

Ma faci sa am emotii.:)

Cana cu Cirese spunea...

irezistibila pt amatorii de verde fiert - cum sunt eu - si de branzeturi proaspete - cum sunt eu - si nici nu ingrasa, si-ti dau s-o gura de vitamine... ce bineee! felicitari!

Dana Mariette spunea...

O adevarata primavara!Foarte,foarte faina!

pansy spunea...

ziceam ca te-ai apucat de pictura !o reteta de retinut!

Lia spunea...

Mersi fetele,
Ma bucur ca va place.:)

Lia spunea...

Manuela,

Multumesc.
Sper sa o incerci si tu.:)

Lia spunea...

Pansy ,
Mariette,

Daca as stii sa pictez,sigur as trage un tablou cu spanac,urzici si leurda.:)
Oricum,bine ca a venit primavara,
iupiii !!!

Margot spunea...

Lia, te ajut eu cu tabloul cu spanac, facem o lucrare de toata frumusetea! Asta DA mixed-media, la ce materiale incorporam! :))

Arata genial, sa stii, stiam o reteta asemanatoare, dar nu m-am incumetat niciodata sa o pun in aplicare, asa ca am fost cu atat mai impresionata cand am vazut feliutele astea minunate aici! Te pup.

Haplea spunea...

Super bine arata.O combinatie reusita de culori.

arcadia spunea...

Ca de obicei, eu vin cu dovada :D
Numai că-n loc de sfeclă eu am colorat brânza cu turmeric. Bun, bun, bun!

http://img97.imageshack.us/img97/6214/arcadiasday010a.jpg

Lia spunea...

Carra,
ce galben frumos !
Spune-mi turmenicul,da si gust,sau doar culoare ?

Iti dau premiul intai cu coronita.
Esti cea mai silitoare eleva a mea.

Te pup.

arcadia spunea...

Nu are gust pregnant, e uşor dulceag, aşa.
Aşadar, poate fi folosit cu succes ca şi colorant, fără să schimbe gustul ca şofranul, de pildă.

Lia spunea...

Carra,

Mersi.E bine de stiut si de probat.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails