Powered By Blogger

sâmbătă, 9 iulie 2011

Ghiveci cu orez , ardelenesc - (Rizses lecsó )


In sfarsit a venit vara si la noi in Nord.
La Bucuresti sunt azi 39 de grade,noi ne rasfatam cu 30 .
Asa ca e momentul sa inaugurez seria retetelor de vara.
Piata abunda de legume ,care intamplator sau nu,(bat-o vina de criza),anul acesta sunt la preturi permisive.
Daca va intereseaza,va pot spune  ca la Baia Mare, varza e 0.40 lei/kg ,rosiile 2.5 lei/kg,ardeii 4 lei/kg ,conopida 3 lei/kg, zarzavatul 5 lei/kg,ouale 4 lei/buc .
Fructele sunt nitel mai scumpe,dar cu ce se coace prin gradina si cu promotiile din supermarket,facem fata si  acestui capitol.
Asadar,incep cu un ghiveci varatic,cu gust desavarsit.
E atat de bun incat nu are nevoie de nici o companie.In afara poate de un codru de paine proaspata si eventual un ou ochi.Mie asa imi place sa-l mananc.

Pentru 2 persoane pofticioase,avem nevoie de :

o ceapa mare taiata marunt
2 ardei curatati de cotor si taiati cuburi
2 rosii oparite,curatate de coaja si samburi taiate cubulete
150 g orez cu bob mare fiert in apa cu sare
sare,piper
o lingurita boia dulce
patrunjel verde tocat marunt
ulei pentru prajit

Cum se face ?
Foarte simplu.
Prajim in aproximativ 50 ml ulei,ceapa,apoi ardeiul si cand acesta este "al dente",adaugam cuburile de rosii.Punem boia,sare,piper si mai lasam sa mijoteasca pe foc pana cand legumele se patrund si aromele se imprietenesc.Nu le lasati prea mult.
Legumele nu trebuie sa se transforme intr-o mamaliga amorfa.Fiecare componenta trebuie sa-si mentina forma si sa-si pastreze culoarea.
Adaugam orezul fiert in apa cu sare , bine scurs.
Mai invartim usor pana cand zarzavatul se ascunde in marea de boabe orezoase.
La final presaram cu patrunjel verde tocat si servim.
Puneti alaturi paine proaspata,si daca va place un ardei iute.
Chemati familionul la masa si savurati cu placere.
Pofta buna !




Tips :

Daca faceti mai mult,e bun si rece sau reancalzit pe baie de aburi.

24 de comentarii:

sarah spunea...

foarte buna trebuie sa fi fost.pentru noi care suntem in patria orezului :)) este genul de mancare perfecta.pupic

DiAnais spunea...

Oooo, ce bun! Ce pofta mi-ai facut! :D

Delia spunea...

deci cand am vazut 30 de grade .... si la noi la Timi ii cam ca la Bucuresti :(. si-i o pleosteala din aia, gruaznic! :)) fain ghiveciul si multam de idee ca de la caldura cred ca nu mai stiu ce sa fac bun :) am copt pita numa' de dimineata si-am fiert porumb :)weekend bun!ca mai mult decat respirabil vad ca e la voi.

Antonina spunea...

Cat de minunat arata!! cat de bine ai focalizat imaginea !! e un vis.. parca vad oul acela in fata mea si mai ca-mi vine sa pun furculita pe el;)) Demential !!! pupici

Unknown spunea...

Cred ca este o mancare foarte buna si mai ales usoara. Am corupt-o pe mama sa faca asa ceva. Pot sa primesc si eu reteta pe e-mail ? claudiu_savu2003@yahoo.com Multumesc anticipat !

Lia spunea...

Sarah,

Si eu m-am indragostit de orez,in toate formele lui .
Pot sa spun ca a cam inlocuit cartoful in bucataria mea .
Pup you back .

Lia spunea...

DiAnais ,
Fa-l iute ca acum e vremea lui .:)

Lia spunea...

Delia ,

Pai daca ai copt pita,cum sa nu-ti fie cald ? :)
Si eu am in plan pentru maine o foccacia .O sa ma scol in zori,sa prind racoare .
Pe uma gratarim .:)
Duminica faina si tie .

Lia spunea...

Antonina ,

Nu stiu cum am focalizat,ca aparatul era aproape descarcat. Deci din 3 poze trebuia sa iasa macar doua .:)
Si aveam o foameeeeee....:)

Lia spunea...

Claudiu,

Ti-am trimis reteta pe mail.
Sa-mi spui cum a iesit si daca ti-a placut.
Pofta buna !

Ralu spunea...

Ce bine ca a venit vara si ce bine ca sunt pietele pline de legume accesibile :D. Cat drespre aceasta reteta pot zice ca este exact ce cautam de ceva vreme pentru ca mi-era dor de un ghiveci dar ca nu eram multumita de variantele pe care le-am gasit. Excelenta reteta, abea astept sa o incerc :D.

La-Chef-A spunea...

Lia, am comis orezul ardelenesc. A iesit o bunatate, baietii mei s-au lins pe botic. Pupam si multumim mult pentru o mancarica asa buna.

catkitchen spunea...

vai ce bun e ghiveciul si ce pofta mi-ai facut !!!

Lia spunea...

Ralu,
pe cuvant de onoare ca nu am vrut sa-l posez,pe motiv ca e banal.
Vad totusi ca starneste pofte .
Tare ma bucur.
Si noua ne place mult si am deja comenzi de repetir .:)

Lia spunea...

Gabita,
Sa va fie de bine.
Pup boticurile pofticioase .:))

Lia spunea...

Pisoias,

Fa-l degraba sa nu mori de pofta,ca se face in doi timpi si trei miscari.
Pup.

Whatafy spunea...

Ce gustos pare, cat iti ia sa faci asta?

Lia spunea...

Whatafy,

Cam 30 de minute .:)

Anonim spunea...

super tare...ar trebui sa adaugati si dovlegei taiati cubulete inauntru...extraordinar gust

Lia spunea...

In reteta ungureasca (originala),nu sunt dovlecei,dar dupa gustul personal,reteta asta nu are limite.
Se pot adauga cubulete de dovlecel sau chiar vinete.
Mai este si o varianta care se face cu carnat .
Asa ca lasati imaginatia sa zburde.
Data viitoare am sa pun si eu dovlecel si salam trandafir. :-)


Anonim spunea...

Si eu tot asa fac doar ca pun orezul sa fiarba cu legumele

Anonim spunea...

Buna reteta, o fac si eu cu dovlecei, abia astept sa. maninc mi-e tare pofta.

Anonim spunea...

pe langa reteta apetisanta, dulcea limba romaneasca plina de umor,,,
I will really enjoy it (the ghiveci)

Lia spunea...

Multumesc pentru aprecieri.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails