Powered By Blogger

vineri, 18 martie 2011

Paste tricolore cu Salsa de rucola




Am cumparat pastele asta pentru ca sunt dragute,colorate si vesele. Le-am pus in camara si le-am lasat sa astepte cuminti o reteta potrivita.
Ma gandeam ca ar fi pacat sa le stric culoarea cu vre-un sos de carne, tomate, sau branza groasa,asa ca le-am pus pe stand by.
Ei si plimband eu caruciorul printre rafturile unui hipermarket,am gasit rucola la promotie.Si branza cu mucegai tot la promotie.
Ambele expirau peste trei zile.
Ei si cum sa le las acolo cand se potriveau perfect cu tricolorele mele.
Asa ca decat sa ajunga la ursi,le-am luat casa pentru bipezi.Si le-am transformat intr-o mancare mirobolanta .
Iat-o :

Ingrediente pentru 2 persoane :

200 g paste tricolore
80 g branza cu mucegai

Pentru Salsa :

300 g rucola + cateva frunzulite pentru ornat
3 catei de usturoi
zeama unei lamai
100 ml ulei de masline
40 g parmezan ras
30 g muguri de pin prajiti (optional)
sare,piper

Am fiert pastele in apa cu sare.
Pana pastele fierb,facem  Salsa.
Se poate  in blender,dar eu am vrut sa respect procedura originala si am facut-o in mojar.
Am pus unsturoiul si putina sare in piua.Am zdrobit totul intr-o pasta fina.
Am adaugat apoi rucola spalata si zvantata si am capacit-o cu pistilul,pana cand am convins-o sa  cedeze fermitatea si mandria in fata cerbiciei mele si sa devina pasta .
O pasta,dar nu crema.Astfel incat sa se pastreze ceva din fibra primordiala a frunzei.
Am adaugat zeama de lamaie si uleiul de masline,pic cu pic ca la maioneza.
La final am incorporat parmezanul ras fin.
Va iese o cantitate mai mare decat va trebuie la o masa,dar ceea ce ramane se pastreaza perfect int-un borcan la frigider,doua saptamani.
In aceasta formula,mai puteti adauga putin ulei de masline,cat sa acopere compozitia.

Am scurs pastele de apa si le-am amestecat cu cateva linguri de salsa.
Am asezat portiile in farfurie,am pus deasupra cateva cubulete de branza si am ornat cu  frunze de rucola.Am ales cateva,mai fatoase.:)
Daca aveti muguri de pin,prajiti-i un minut untr-o tava fara ulei si presarati-i deasupra.
Un deliciu !
Treceti repede la masa,ca pastele sunt calde si branza s-a topit deja.:)





9 comentarii:

Cristina spunea...

Yumm!
Si eu am o reteta cu fusilli d-astia colorati frumos pe care i-am facut cu pesto de patrunjel, busuioc si nuca si cu ceva maioneza de avocado (pe vremea aia eram pe stilul vegan-raw :D - mi-a trecut si m-am intors la carne :)))
Dar pastele sunt tare simpatice si bune

Dana Mariette spunea...

cata culoare!!!foarte frumos!

Farfuridi spunea...

adica un pesto de rucola facut ca la carte, in mojar.si mie imi place mult rucola si-mi place sa se simta cand mananci, nu sa fie super-pasata. arata super.

Lia spunea...

Cristina,
Da si cei mici sunt incantati cand le vad in farfurie.:)

Lia spunea...

Mariette,

Sa stii ca si eu m-am indragostit de ele.

Lia spunea...

Farfuridi,

Tocmai pentru ca nu am facut rucola
pasta,i-am spus Salsa si nu Pesto.
Nu am vrut sa-mi iau peste cap de la puristi.:)

Farfuridi spunea...

ei, puristii... stim. daca toti marii chefi s-ar fi luat dupa ei si-ar fi ramas inchistati in niste retete sau tehnici sau denumiri, n-ar mai fi creat niciodata nimic. am fi mancat toti acelasi 5 -10 feluri de mancare :D
spune-i pesto rustic :))

Lia spunea...

Farfuridii.
Da-i in Pesto de puristi,lasa-l Salsa ca-mi place cum suna.:)

Maya spunea...

Tare fain arata!Îmi place combinatia!
Pupici!

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails