Powered By Blogger

luni, 28 martie 2011

Paine cu smochine


O paine simpla,cu smochine,asa cum cred ca se facea pe vremea pruncului din Nazaret.
O paine alba,cu crusta subtire.
Moale si dulce .

Atat de buna incat se poate manca goala.

Ingrediente :


600 g faina
350 ml apa calduta
un plic drojdie uscata
1 lingurita miere
2 lingurite sare
200 g smochine deshidratate
1 lingurita piper macinat mare
2 linguri ulei de masline


Procedeul este simplu.
Se da faina prin sita.
Adaugam :
drojdia,mierea,sarea,piperul.Apoi incorporam apa calduta.
Se framanat aluatul pana cand se desprinde de pe mana.Adaugam si uleiul de masline.
Aluatul trebuie sa ramana moale.Daca e prea lipicios,se mai poate adauga putina faina.
Se lasa aluatul,intr-un lighean intr-un loc caldut,acoperit cu un prosop, sa dospeasaca pana cand isi dubleaza volumul.
Apoi am incorporat smochinele taiate in bucati mici.Am mai framantat painea putin si am pus-o in tava pe hartie de copt.
Am mai lasat-o sa creasca jumatate de ora,dupa care am copt-o la 200 de grade,50 de minute.
Nu trebuie unsa cu nimic.
Aspectul sau aspru ,te duce cu gandul la painea primordiala.
E moale,pufoasa,si merge perfect rupta cu mana.
Eu am mancat-o doar cu sare si ulei de masline.In felul acesta gustul se pastreaza nealterat.






13 comentarii:

ophelia1983 spunea...

superba painica...nu pot decat sa imi inchipui cat de buna este!

Unknown spunea...

Mmm... ce pofta mi-ai facut de paine cu smochine!
Credema stiu cat este de buna, am facut si eu de cateva ori si este o bunatate.

Pe curand.

Miodrag Surac spunea...

Lia, cu smochine chiar nu am mancat, cred ca e gustoasa, am sa incerc, super...

retete- ina spunea...

intersanta combinatie,arata gustos

Zazuza spunea...

m-ai convins de la primele randuri! ai descris-o asa bine ca parca am si muscat o felie :))

Lilly spunea...

In sfarsit, cuptorul da roade!

Adina spunea...

de cum am vazut titlul am stiut ca e ceva super bun!!!arata de milioane:))

Liana10 spunea...

Rup si eu un codru din painea astea dulce...da'oare merge cu niste curmale?

Lia spunea...

Ophelia,
Si eu am stiut din primul moment ca e buna .:)

Lia spunea...

Miodrag,
daca o incerci,da de stire.:)

Lia spunea...

Lilly,

Da,da roade, grade si calorii.:)

Lia spunea...

Liana,

Pai sigur ca merge si cu,... curmale.:)

Nil spunea...

super combinatie! arata si foarte bine yamiiiiii

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails