Powered By Blogger

duminică, 20 martie 2011

O salata calda de cartofi cu Dana si un Boier la masa





Intr-o dupa masa din acesta saptamana,m-a sunat Dana.
Era Home alone .Omul ei era de garda.Si pentru ca o stiu din copilarie...stiti voi postarea cu spielhozen,stiu ca in aceste situatii nu mananca nimic.
Eventual isi rupe o bucata de paine, pe un colt de masa.
Nu am mai stat pe ganduri si am chemat-o la mine,ca doar nu ne despart decat 10 kilometri.
Acuma sa nu credeti ca m-am apucat de acte de caritate.
O astept de fiecare data cu bratele dechise, pentru ca o iubesc,e spumoasa ca o sampanie si in preajma ei nu simt cum trece timpul.Manaca cat o vrabie si nu are pretentii.
Daca i-as da spuma din paharul cu bere ar fi cea mai fericita.
Plus ca l-a adus si pe Mousie ,caruia ii sunt nasa.Mousie e un Albastru de Rusia,cum nu am mai vazut.Urat ca un soarece,dar de o cumintenie iesita din comun pentru un matz.



Preferatul lui e Omul meu.Cred ca pe motiv de inductie calorica.Poate sa-i faca orice.Nu se da dus de la el din brate.




Dar sa nu mai stam la barfe si sa va spun ce am facut.
Am incropit o salata calda de cartofi un pic mai altfel .

Ingrediente pentru 4 persoane :

750 g cartofi fierti in coaja ,curatati,feliati
1 fenicul
4 morcovi
2 cepe
zeama unei portocale mari
200 ml apa sau supa
150 g unt
200 ml frisca naturala sau smantana dulce
sare,piper
otet din vin
frunze de patrunjel spalat,zvantat si tocat
sos tabasco sau ardei iute
4 oua fierte

Timpul era scurt,asa ca m-am miscat repede.Am pus cartofii la fiert,in apa cu sare.
Intre timp am facut o salata de fructe,imbatata cu putin rom.Pe care am pus-o in cupe la frigider.
S-a servit cu frisca la sfarsitul mesei.Fara poze din cauza de Boier si povesti .Cum Doamne iarta-ma mai avem ce povesti dupa 40 de ani ?Si mai ales ce ? :)
Apoi m-am apucat de salata.
Intr-o tigaie antiaderenta am prajit ceapa in putin unt,am adaugat feliile de fenicul si morcovii.Cand s-au caramelizat usor toate,am pus apa,sare,piper si le-am lasat sa mijoteasca sub capac,pana s-au patruns toate.
In faza asta,am adaugat frisca,zeama de portocala, si am mai invartit legumele
2-3 minute.
S-a format un sos de lins pe degete.
La final adaugam cartofii feliati, verdeata,sos Tabasco si putin otet.
Punem pe platouri si servim cu oua fierte.
Probabil mergea un vin alb,dar eu am avut un Boier, insistent.
Un vin la un pret,care nu lasa sa razbata calitatea licorii din sticla.


A urmat si o salata de fructe ,dar rolul ei e nesemnificativ in povestea noastra.

Sa fiti iubiti !

P.S.
Lilly,am inchinat un pahar cu gandul la tine. :)


17 comentarii:

Miodrag Surac spunea...

Super reteta, salatele sant preferatele mele, im place...

Elena Toma spunea...

Interesanta salata si povestirea. Oh, cate nu poti vorbi si improviza, desi cunosti pe cineva de foarte mult timp! Matzul este un dragut, iar eu nu inteleg de ce zici ca este uratel pentru ca mi se pare ca are o expresivitate aparte. O duminica placuta!

Andreea spunea...

hahaha
ce m-am distrat cu povestea de ai. Te pup, o saptamana faina.

Dana Mariette spunea...

Mi s-a facut sete...de la bibicu mi se trage...super salata!O seara buna!

Lilly spunea...

Ce ma bucur!Asa parca am stat iar la masa cu voi.Ma bucur ca Boierul a fost pe placul vostru.Ce memorie ai!

Dana Mariette spunea...

Am uitat:P pisi e superb!

Lia spunea...

Miodrag,
Ma bucur ca iti place salata mea.:)

Lia spunea...

Elena,
In ziua cand l-am vazut prima data era fix ca un soricel.De asta l-am si botezat Mousie.:)
Dar are o personalitate absolut fermecatore.

Lia spunea...

Andreea,
O saptamina glorioasa si tie.:)

Lia spunea...

Andreea,
O saptamana frumoasa si tie.
Astept fructele confiate.:)

Lia spunea...

Mariette,

daca te-ai dus sa bei un vin,
Cin!Cin! :)

Lia spunea...

Lilly,

Sa fii sigura ca ai fost cu noi la masa,pentru ca m-am gandit la tine.
Pup fetele si baiatul.
Sa aveti o saptamana frumoasa.:)

Liana10 spunea...

Mie tare mi-a facut cu ochiul boieru'ala...;-) o sa-l caut, poate-l gasesc si pe la noi.

Lia spunea...

Liana,
Il gasesti la Kaufland.:)

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

cum poti sa zici de matz ca e urat :))? mie mi se pare adorabil. reteta paleste in fata lui, scuze :)). stii doar ca-s mare iubitoare de pisici :))!

Lia spunea...

Zazuza,

Daca-l vedea-i acum doua luni,cand l-am vazut eu prima data,imi dadeai dreptate.Era mic, gri, jigarit.
Am uitat sa spun ca are coada fracturata si i s-a vindecat stramb
Fostii satpani nu i-au dat nici o importanta.
Acuma ca e pe maini bune,se face tot mai frumusel.
Si e un scump.:)

arcadia spunea...

eu am amintiri traumatizante cu albastrul meu de rusia, noroc că m-ai resuscitat cu delicioasa reţetă! :*

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails