Powered By Blogger

vineri, 25 martie 2011

Supa de leurda si salata



                


Saptamana asta m-am dus in piata .
In timp ce bantuiam printre mese,in cautare de branzeturi,ridichi si ceapa verde,m-am intalnit cu Leurda .



De cum am dat ochii cu ea,am ramas fermecata.
Leurda cu L mare,pentru ca planta asta mirifica,vine direct din sanul naturii.
Nu o seamana nimeni,si totusi in fiecare primavara,ne trezeste din amortire cu vraja ei.
Vraja pe bune,pentru ca imi imaginez cum  zana padurii,despletita si desculta,intr-o rochie  verde,paseste plutind peste muschi si culege leurda pentru o potiune magica.
Si cum stateam eu fermecata in fata Leurdei,ma intreaba precupeata cat vreau sa cumpar.
Pe cuvant ca aveam asa o pofta de pascut,ca as fi cumparat-o pe toata.
M-am rezumat la 3 gramezi mari si  am purces spre casa pe aripile vantului.
Leurda aveam,asa ca m-am gandit in ce s-o valorizez cat mai bine si mai verde.
Si m-am gandit la o supa.
Supa de salata am mai facut,dupa metoda mamei si am pus reteta aici.
De data asta insa,mi-am imaginat,cum ar suna o reteta straveche.
Pentru ca nu detin hrisoave de pe vremea lui Neagoe Basarab si nu stiu cum se facea supa de leurda pe vremea lui,m-am gandit,cam ce  ar fi pus stramosii nostri in ea.
Nimic sofisticat :

3 gramezi de leurda
2 salate mari
o bucatica mica de slanina afumata
2 litii de lapte
1 litru de apa
75 g arpacas
sare
verdeata tocata
ulei
sare

Am spalat leurda si salata si le-am taiat fasiute.
Am taiat ceapa marunt si slanina cubulete mici.
Am prajit intr-o oala mare ,in putin ulei, slanina, ceapa,salata si leurda.Am adaugat apa,sare,laptele si arpacasul.
Lasam la fiert pana cand toate sunt fierte,dar inca crocante.
Leurda imprumuta supei gustul ei de usturoi si padure, salata ii da dulceata,iar arpacasul pocneste intre dinti,si simti cum toate B-urile migraza prin tine direct in celule.
Intre timp,prajiti niste paine,cum va place.Intrega sau crutoane.


Cred ca stramosii infigeau painea in tepusa si o frigeau direct in foc.
Asterneti o fata de masa tesuta in razboi ,puneti zama in farfurii de lut si mancati cu o lingura de lemn.
E ? Cu cine stati la masa ?
Eu m-am simtit ca pe vremea lui Bogdan Voda,dragutul.
Sa aveti pofta !





19 comentarii:

Zazuza spunea...

ca sa nu lesin de tot, trec peste partea cu supa :)). in schimb am sa zic ca mi-e tare dor sa mananc din strachina. data viitoare imi cumpar una si o iau cu mine in Austria :))

Cristina's World spunea...

Super idee! :)
Arpacasul s-a fiert destul? Aveam impresia ca trebuie fiert ore intregi. Ma insel?

Lia spunea...

Zazusa,
Ia un set,sa bucuri si mesenii.:)

Lia spunea...

Cristina.
Totul a fiert la foc mic 25 de minute.
A fost suficient.
Eu iau arpacas de Boromir.

Miodrag Surac spunea...

Ce bine a iesit, super...

Dana Mariette spunea...

Vreau si eu leurda!Vreau sa fac supa ta,mi-e pofta!

retete- ina spunea...

nu stiu cum e leurda,dar cred ca e bun ca arata bine

Lia spunea...

Matilda,
Leurda se poate inlocui cu usturoi verde.
Are acelasi gust,doar ca e usor si fin.

Bunica spunea...

Bine ca tocmai ce-am bagat in mine o tigaie intreaga de cartofi prajiti de abia ma mai misc, altfel ma duceam acum in piata dupa leurda :))
Si mie imi place, e buna rau.

Farfuridi spunea...

aha, deci varianta cu arpacas :) arata foooarte bine. si supa, si decorul, si vasele.

Lia spunea...

Cristina,

Am auzit ca ai facut-o si tu.
Sa-mi spui cum a iesit.:)

Lia spunea...

Farfuridi,
Miodrag,
Mariette,

Ma bucur ca v-a placut.
Va invit sa o incercati.

Bunica spunea...

Buna, cum sa iasa? :)))
Am vrut sa-i fac si poze dar universul mi-a stat impotriva...
PS: eu nu i-am pus arpacas ca nu aveam
:*

Lia spunea...

Cristina,nu ma indoiam ca a iesit buna,dar eu,asa ca babele,am nevoie de confirmare.:)
Cat despre poze,sa stii ca si la noi e vizibilitate scazuta.Iar pozele blitzate nu sunt pe placul meu.

Bunica spunea...

Eu eram sigura ca daca ai incercat-o tu si o recomanzi o sa fie buna :)
Si mai ales la cum arata in pozele tale...iti vine sa intinzi mana si sa papi
Pupici si astept noi retete bune :)

Maya spunea...

Ce bine arata!Ca de buna stiu ca este!

Lia spunea...

Cristaina,

La fel astept si eu de la tine.
Am abonament.:)

Te pup.

Lia spunea...

Da,da Maya,

O sa fac o repetitie saptamana asta. :)

Ana Maria Ciolacu spunea...

Vai, cum arataaa!!! Nu am mancat niciodata leurda insa adooorr usturoiul si stiu sigur ca supica asta e de poveste... Iar strachina m-a cutremurat ! :)) Vreau si eu un pic.... :( Pupici! :*

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails