Powered By Blogger

joi, 14 iunie 2012

Prajitura cu visine


O prajitura de sezon ,racoroasa ,ochioasa .
Compozitia de aluat  , poate sustine o mare varietate de fructe :

- capsuni ,zmeura ,afine ,caise ,piersici ,rubarba ,mere....

Eu am ales saptamana asta visinele zemoase ,dulci-acrisoare ,aromate .
Sa va spun cum curat eu visinele si ciresele pentru prajitura :

Scot samburii cu ajutorul unui ac mic de siguranta ,sau cu  un betisor de frigarui ,astfel incat sa nu distrug forma fructului desfacandu-l in doua .
Am o poza mai veche ,de cand am scos samburii din cirese amare salbatice 


Poate ca nu este important ,dar mie imi place sa vad visinele in sectiune  ,intregi si rotunde .
Sa nu va inchipuiti ca e munca de chinez sau ca e complicat .
Merge repede .






Prajitura cu visine 

Ingrediente :

6 oua mari
100 g unt topit si racit usor
300 g zahar
250 g faina
un varf de lingurita de sare
un plic praf de copt
15 ml rom
zahar vanilat
coaja  si zeama unei lamai
500 g visine fara samburi
50 g pesmet

Visinele  spalate si curatate de samburi se presara cu pesmet .
Se pregateste o tava de 26/40 cu hartie pergament .
Preancalzim cuptorul la 180 de grade .
Albusurile se bat spuma tare .Adaugam apoi zeama de lamaie , romul  si  zaharul (in doua etape )si continuam sa batem pana cand spuma devine tare ,onctuoasa ,cremoasa .
Adaugam galbenusurile ,untul topit ,amestecam usor de 4-5 ori ,apoi faina amestecata cu praful de copt , coaja de lamaie  si putina sare .Amestecam cu o spatula de jos in sus cu gesturi usoare,pana cand compozitia se omogenizeaza  ramanand in continuare pufoasa .
Compozitia de toarna in tava pe hartia de copt .
Nivelam cu o lingura si presaram deasupra visinele balotate cu pesmet .
Am copt 35 de minute la foc mijlociu .Nu se deschide cuptorul in primele 20 de minute .
Dupa ce scoatem prajitura din cuptor,o lasam sa se raceasca si o presaram  cu zahar pudra .

Apoi serviti cu incredere .
Sunt curioasa cate felii mancati .
Eu mi-am facut un turn . :)




24 de comentarii:

Ioana V. spunea...

arata extraordinar de bine! Mai ai si pt mine o bucatica?Pup

TeoBucatar spunea...

Preferata mea!

The Wandering Oltean spunea...

Imi plac visinele in prajituri rau rau de tot.
Excelenta prajitura!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Culeg si eu visine si trec la treaba.
Te pup!

Janet spunea...

O sa fac si eu,dar....sa apara visinele!La mine toata lumea le adora!
O zi minunata!

feldefel.arts spunea...

Like Like Like :D
unt, visine, deci me likey biiiiig time!

Any spunea...

Eu stiu cate felii as manca, da' nu-ti spun ca mi-e rusine :)))!
E minunata praji asta, mie-mi plac visinele grozav de tare.
Si merci de pontul cu scosul samburilor!

Adela Zilahi spunea...

Simpla si preferata, imi place si cu cacao sau ciocolata! Arata foarte bine!!! Pupicei si un weekend minunat!

Maria spunea...

Un adevarat deliciu!!!!!

Maya spunea...

Din ciclul : " Cum sa mori încet, precum indienii..." Lînga prajitura Liei! Macar sa mai apuci o bucata, ca altfel ai trait degeba!
Visinelul meu, are cinshpe visine, care nici alea nu vor ajunge la matruitate, datorita ploilor fara oprire. Niciodata nu am vazut aici visine de vînzare/ piata, magazin... etc! Gasesc congelate si sînt bune, dar as mînca si eu o galeata din visinele tale proaspete... pe lînga prajitura :D

Lia spunea...

Alinutzika ,

Am mai facut o portie .:)

Lia spunea...

Teo ,

Oltene ,

Avem aceleasi gusturi . :)

Lia spunea...

Dia ,

Hai sa vedem produsul finit ,ca tare-mi place ce faci tu . :)

Lia spunea...

Jenet ,

E imposibil sa nu iasa ceva superb din mainile tale .

Lia spunea...

Raluca ,

Unt ,visine ,unt,visine , gura apa se facu .:)

Lia spunea...

Any ,

Ce fain ar fi daca s-ar dezosa si iepurele asa de usor . :)

Lia spunea...

Adela ,

Maria ,

Multumesc .
Va pup . :)

Lia spunea...

Maya ,

Si la noi a ploua o luna .
Fructe sunt putine si scumpe.... cat un transplant .:)

Am jurat ca la toamna umplu gradina de pomi fructiferi sa nu mai bocesc cand vad preturile de specula de la piata . :)

Cooking with love spunea...

Mmmm ce bine arata!

Anonim spunea...

mmmm ce bne arata!

aliss alinus spunea...

foarte buna,am cautat intr o seara o reteta buna cu visine,si norocul meu a fost ca am gasit o prima. mi a placut ce citesc,simpla si pufoasa. deliceoasa,am trecut reteta in agenda cu retete". pofta buna tuturor,care o incearca.

Lia spunea...

Aliss ,

Ma bucur din suflet ca reteta a fost pe gustul tau .
Sa-ti fie de bine ! :)

Anonim spunea...

Super buna prajitura.Simpla,delicata.Am pus afine.Inca nu avem visine pe aici.Multumesc pentru reteta.Adriana/Canada
PS:"te invidiez" pentru coltisorul de rai unde tu traiesti,si sper ca viitorul sa ma duca si pe mine inapoi,intr-un loc asemanator cu al tau.
Numai bine si multa sanatate va doresc,sa va puteti bucura de tot ce viata va ofera bun!

Lia spunea...

Adriana scumpa,

Tare ma bucur ca ti-a placut prajitura mea.
In curand am sa mai postez o reteta de prajitura cu fructe si mac.
Multumesc frumos pentru urari.
Te astept cu drag si alta data in casuta mea cu povesti culinare,si-ti doresc sa ti se implineasca toate visele.
Te pupa Lia . :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails