Powered By Blogger

joi, 3 martie 2011

Charlotte russe



Charlotta este un desert fin,si destul de fitos ca aspect dar contrar aparentei destul de usor de realizat.
Exista mai multe variante .Varianta clasica,cu crema de vanilie si fructe, cea cu crema de ciocolata,sau cea ruseasca cu gelatina.Asa ca nu este greu sa o adaptati gustului personal.
Eu am facut  varianta cu gelatina.
Pentru ca m-am temut multi ani sa lucrez cu gelatina,de frica ca nu mi se vor intari cremele,am sa pun reteta pas cu pas,asa cum mi-ar fi placut si mie sa-mi explice cineva.
E usor de lucrat cu ea,doar ca trebuie sa-i stii secretele.

Iata reteta mea :

500 g frisca min 30 % grasime
250 g branza dulce
300 ml iaurt gras
20 g gelatina
400 ml zeama de portocala
coaja de portocala,coaja de lamaie
esenta de vanilie
5 linguri zahar pudra sau cat de dulce va place
piscoturi
Pentru decor:
cirese confiate,fructe proaspete sau din compot
Glazura de ciocolata :
3 linguri lapte
200 g zahar
2 lingui cacao
50 g unt

Pasul 1.
Pregatim tava.
Eu am montat charlotta intr-o forma de tort cu pereti detasabili,dar se poate foarte bine aranja intr-o cratita. 
Se tapeteaza  forma cu film alimentar. 
Pasul 2
Frisca si vasul in care se bate trebuie sa fie foarte reci.Tineti-le la frigider.
Batem frisca bine si o amestecam cu zaharul pudra.
Punem totul la rece.
Pasul 3
Gelatina.
Fiecare 10 grame de gelatina granule incheaga  500 de grame  de compozitie.Scotesti cat cantaresc componentele care intra in crema,solide si lichide si vezi de cata gelatina ai nevoie.
Eu am avut de 1000 g crema,am folosit  deci 20 g gelatina.
Aveti grija sa nu o confundati cu Tort-Gelle.Aceea este pentru glazura nu pentru crema.
Inmuiem granulele de gelatina 10 minute in 150 ml suc de portocala.
Dupa ce s-a inmuiat,punem vasul cu gelatina,pe bain marie,la foc , pana cand gelatina se dizolva si cristalele dispar.Stati cu ochii pe ea.
Atentie !Gelatina trebuie sa se incalzeasca,nu sa fiarba.Daca fierbe,proprietatile ei de gelificare se pierd.
O lasam de o parte pana cand ajunge la temperatura camerei.
Pasul 4.
Amestecam frisca batuta si indulcita cu :branza,iaurtul,coaja de lamaie,vanilia,coaja de portocale.
Luam o lingura din amestec si punem in gelatina .Omogenizam.
Abia acum putem pune gelatina in amestecul de frisca.
Acesta este un alt truc,care impiedica formarea de bulgari inestetici in masa de crema.
Omogenizam gelatina in crema ,amestecand de jos in sus,pana cand obtinem o cosistenta spumoasa.
Pasul 5.
Tapetam forma  cu piscoturi inmuiate in suc de portocala.
Inmuiem piscoturile doar pentru o secunda.Altfel se pot rupe.
Apoi turnam compozitia de frisca.
Daca crema nu s-a ridicat pana la baza piscoturilor,mai taiati putin din ele.Piscoturile si crema trebuie sa fie la acelasi nivel.
Daca va raman piscoturi,puteti sa puneti si peste crema.Partea de sus va deveni oricum,baza.
Punem tortul la frigider cel putin 12 ore,pana cand crema se intareste.
A doua zi,acoperim forma cu o farfurie mare si rasturnam charlotta.
Daca totul a decurs bine,nu vor fi probleme.Crema trebuie sa fie ferma,iar piscoturile la locul lor.
Scoatem cu atentie filmul alimentar si ornam.
Puteti orna cu fructe proaspete sau din compot,cu fructe confiate sau cu glazura.
Pentru glazura eu am fiert toate componentele 10 minute.Am lasat sa se raceasca.
Glazura trebuie sa fie complect rece,cand o turnam peste crema.
Altfel crema de fisca se topeste.
Rezultatul final merita toate etapele,iar musafirii sigur vor fi incantati.
Ai mei au cerut BIS !
Asa arata in sectiune :



Pofta buna !

32 de comentarii:

Adina spunea...

Cred si eu ca musafirii vor fi super incantati,eu de langa farfurie nu m-as dezlipi!!! Super faina!

maria spunea...

Super sarlota!!!!Abia astept sa o incerc. Super blogul.Felicitari.

Lia spunea...

Mitinita,

Multumesc.:)

Lia spunea...

Maria,
Daca o faci,sa-mi spui cum ti-a placut.
Multumesc mult pentru aprecieri.
Cum il cheama pe matul negru cu ochi verzi ?:)

Dana Mariette spunea...

Imi place foarte,foarte mult ...arata bine,pare gustoasa...mi-e deja pofta!

gaby_d spunea...

Cat de bine arata! Salivez aici!

maria spunea...

Negrut.Care este un motanel super cuminte si delicat.Acum insa are un unic obiectiv ...sa ocoleasca printesa noastra de un anisor care i-a pus gand rau.Ma asteptam sa devina gelos daca mai apare un membru in familie ,dar a ramas neschimbat.

maria spunea...

Sarlota am sa o incerc la sfarsit de saptamana...daca voi avea timp.

mada spunea...

o reteta mai veche de sarlota pe care am gasit-o continea si trei oua la 500g frisca, de fapt tortul diplomat inseamna sarlota plus fructe sau alte variante si pare f complicat de facut dar, de fapt, e extrem de simplu, toata smecheria este sa nu dai gres cu gelatina; il fac si eu destul de des ca e rapid dar intotdeauna pun si vanilie, e minunat si usor si nu se compara cu cele cumparate care astazi sunt facute cu porcaria aia de frisca vegetala si alte prafuri.

Lia spunea...

@ Mariette
@ Gaby_d

Multumesc.

Lia spunea...

Maria,

daca o faci,doi stropi de frisca da-le si mustacioaselor.:)

yaya6 spunea...

e super sarlota,complimente

Lia spunea...

Mada,
si eu pun vanilie.
Esenta,zahar vanilat,sau baton.Depide ce am in batatura.
Galbenusuri nu pun in cremele nefierte,ca am pitici pe creier.:)

Lia spunea...

Yaya,

Multumesc.:)

Craita spunea...

SA MOR DE CIUDA CA SUNT LA DIETA SI ALTA NU!!1

maria spunea...

Nu pot iubita. As stria ceva asa de bun pe un moftoros ca el.Mustacioasele lui papa numai mancare uscata si umeda de pisici si se mai indura din cand in cand sa guste in varful mustatilor bucati fine de ficat,carnita si peste.Ce mai se respecta si nu isi incalca tabieturile.

mada spunea...

galbenusurile se coceau pe abur ca la zagaglione cu tot cu gelatina umflata in lichid iar albusurile se adaugau batute spuma, am facu t si asa si fara, diferenta e ca cea cu oua iese mai pufoasa din cauza aerului din albusuri, excelente-s ambele variantele daca se folosesc ingrediente de buna calitate :)

Lia spunea...

Mada,
Iti dau perfecta dreptate in privinta ingredientelor.
Iar reteta este elastica,astfel ca poate sa satisfaca toate gusturile.
Daca dai cautare pe Google,gasesti toate variantele.Totul e sa alegi ce ti se potriveste intr-un moment
dat.:)
Mi imi place aceasta varianta care e foarte racoroasa si cea cu crema de vanilie si fructe.
Din ce spui tu,inteleg ca o preferi cu mousse.:)

Lia spunea...

Craita si eu sunt la Dieta.
Reteta am facut-o acum doua saptamani cand am avut masa cu prietenii.:)

Lia spunea...

Maria,

Asa,asa,rasfata-i.:)

Ai un blog ?
Daca da,te rog da-mi linck sa citesc si eu .
Daca nu,nu-i problema .

sara & Miki spunea...

O mananci din priviri. Arata foarte bine. Pup!

maria spunea...

Nu am iubita.Nici nu stiu sa fac.Pare ceva obscur pentru mine,expertul meu in calculatoare este sotul.Eu dau numai dispozitii ce sa imi faca.Am intrat pe blogul tau in cautare de ceva interesant de gatit. Am gasit asa ca am studiat blogul pe indelete si mi-a placut.In concluzie nu am decat adresa de internet si de facebook.mimi_andi@yahoo.com , Maria Anita. Pupici

Lia spunea...

Maria,

Nu e problema ,ca nu ai blog.
Eu l-am facut pe al meu,anul trecut.E un hobby.
Ma bucur ca iti place ce ai gasit aici si te mai astept cu drag.:)

Lia spunea...

Sara&Miki,

Multumesc si va pup.

Lilly spunea...

Mai, tu si cu cuptorul in Stand By faci minunatii.Am o presimtire ca tare mult mi-ar place Charlotta ta!

Lia spunea...

Lilly,
Omul a zis ca nici nu-l mai repara.:)

arcadia spunea...

Mi-nu-na-tă! :O

pansy spunea...

omul tau nu greseste !

Lia spunea...

@Pansy
@Arcadia


Multumesc.
Va pup fetelor.

Nadji spunea...

Quelle charlotte. Très réussie. BRAVO!!
j'en mangerai bien une tranche.
Bon dimanche et à très bientôt.

Lia spunea...

Une merveilleuse Dimanche a toi,aussi,Nadji.

Haplea spunea...

Trebuie sa recunosc ca mi-ai facut pofta.Arata suuuper.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails