Powered By Blogger

duminică, 17 iulie 2011

Placinte cu varza




Zilele astea varza face regulile in bucataria mea.
Nu pentru ca s-ar lafai in gradina ci pentru ca am primit un cos cu varza de la o vecina ce are excedent.
Dupa Supa de varza cu afumatura pe care am postat-o aici ,
as fi vrut sa fac niste taietei cu varza,dar nu e cum se potriveste ci cum se nimereste .
Tocmai pusesem mana pe o punga de faina din camara si pe sucitor cand m-a plesnit un miros perfid din vecini.Atat de perfid,incat pe loc mi s-a intunecat mintea iar papilele au luat-o razna incepand sa saliveze abundent.
A ce mirosea ?
A placinte .
Aici macar o data pe saptamana cineva face placinte.
Omul a sugerat sa punem un afis :

Interzis Mirosurilor perfide!

Va aduceti aminte ce efecte pot produce ?



Afis nu aveam inca asa ca m-am lasat in voia miresmei halucinante si am schimbat menul 180 de grade .
Placinte cu varza.
Cum fac placintele am mai povestit aici .

Aluat pentru placinte :

500 g faina
250 ml apa calduta
7 g drojdie uscata
1 lingurita zahar
1 lingurita sare

Varza calita : 

500 g varza data pe razatoarea mare
sare,piper
marar verde
25 ml ulei

Am cernut faina intr-un lighenas,am adaugat sarea,apoi am facut o gropita in mijloc in care am pus dojdia,zaharul si am amestecat incet cu apa calda .Pe masura ce adaugam apa,incorporam incet faina de pe margini.
La final obtinem un aluat pe care il transferam pe masa infainata unde continuam sa-l farmantam inca 10 minute.
Se pune inapoi, in lighean si se lasa sa dospeasca sub un prosop gros cam o ora pana cand isi dubleaza volumul.
Intre timp dam varza pe razatoarea mare,o amestecam cu sare,piper si marar verde .



O lasam 10 minute sa-si lase zeama si apoi o calim in tigaie,in putin ulei.
Putin ulei,pentru ca umplutura nu trebuie sa musteasca de ulei  ci doar  sa se caleasca.
Stam langa ea si invartim mereu cu o lingura de lemn pana cand varza se inmoaie.
Cand aluatul s-a umflat frumos in pene, il rupem in 10 bucati aproximativ egale (cam cat o minge de golf) ,pe care le intindem subtire , cu sucitorul .
Le umplem cu varza calita,sigilam placintele si le lasam sa mai dospeasca pe masa inca 10 minute.
Procedeul l-am descris pe larg la :Placinta Creata si paine dintr-un foc ,doar ca de data acesta am dat o forma mai lunguiata placintelor .



Le prajim apoi intr-un teflon bine incins ,cu putin ulei 2-3 minute pe o parte si pe alta .

Serviti va rog :



"Artefacul" ala frumos brodat cu care v-am asasinat in aproape toate pozele ,este suportul meu pentru sucitor,pe care-l am de la bunica.Are 100 de ani si e de la mama ei .
Pai cum sa nu iasa placintele ? :)


Acestea fiind zise ,va doresc o vara frumoasa.
Blogul Povesti Culinare intra in vacanta .




77 de comentarii:

Din bucataria mea spunea...

Grozave!!!...Soacra mea face cu varza acra. Sunt o bunatate!...Pupici!

sara & Miki spunea...

Stiu ca fara "Artefacul" tau miraculos ale mele nu vor iesi asa bune. Lasand gluma... CONCEDIU PLACUT!

FLORY spunea...

Nu am mancat niciodata placintele cu varza,dar as fi curioasa sa-ncerc.O duminica frumoasa!

sarah spunea...

bunee placintele..stii tu la placinte inainte la razboi (facut placintele) inapoi :))
iti doresc vacanta placuta si te astept cumintica sa te intorci.pupicei

retete- ina spunea...

wow,arata delicios,am mancat odata si mi-au placut mult,o duminica placuta

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

pfff... am o poveste legata de placintele astea. acum vreo opt ani a facut mama si am mancat cu atata pofta (erau bune de tot!) ca mi s-a facut un mare rau. de atunci nu mai pot pune asa ceva in gura :( si tare ciuda mi-e... mde, pedeapsa calicului :(

DiaMar bucataria galbena spunea...

Foarte bune,dar din pacate eu nu pot face.Fetita mea este topita dupa varza,dar are probleme cu stomacul si nu are voie absolut deloc varza.Ii place varza in orice combinatie.Concediu placut.
P.S.Am deschis si eu un blog,daca ai vrea sa ma urmaresti.Sper sa invat si eu repede toate,deocamdata nu prea stiu.Multumesc.

Petronela spunea...

Placintele cu varza imi plac foarte mult dar eu le fac intotdeauna la cuptor,nu am incercat varianta ta care sigur e mai rapida.Astea fiind zise,iti doresc o vacanta placuta si odihnitoare!!!!

Alina---Explora Cuisine spunea...

Ce pofta imi faci tu mie cu placintele astea frumoase! arata delicios totul! eu placintele acestea le fac in cuptor, nu stiam de cele prajite, de prajit facem cele cu branza :) te pup si iti doresc o vacanta minunata!

coco spunea...

iooooo n-am mancat niciodataaaaaa...nu-mi aduceti si mie ?????...cu varza dulce , acra...cum o fiii.....

Bunica spunea...

Ma alatur si eu salivand grupului de admiratori ai placintei cu varza si in special a placintei tale ca tare bine arata :)
Vacanta frumoasa! Pe unde o sa calatoresti? Sa te intorci repede ca o sa mi se faca dor :)

feldefel.arts spunea...

Ce amintiri mi-ai trezit!

arcadia spunea...

Vacanţă minunată să ai, ca plăcintele astea cu varză! :D

Andreea spunea...

Mor de pofta! :O :)
Sa ai o vacanta superba Lia.

Mihaela spunea...

Lia, de multe ori citesc titlul si nu sunt atrasa, dar dupa ce citesc prezentarea ta si vad pozele imi propun sa fac si eu :) Imi place sa aflu retete romanesti si din alte parti ale tarii, pentru ca mama nu facea placinte cu varza, dar acum am in vedere reteta ta :) Multumiri pentru postare!

Lia spunea...

Licuta ,

Cu varza dulce sunt mai "suave" :)
trebuie incercate .
Pupici si tie .

Lia spunea...

Sara ,

Multumesc frumos. :)

Lia spunea...

Flory ,

Incearca si-ti garantez ca o sa-ti placa .

Lia spunea...

Sarah ,

Sa ne vedem cu bine .
Pupicei si tie .

Lia spunea...

Merci, Ina . :)

Lia spunea...

Zazuza,

Stiu despre ce vorbesti .Am patit-o si eu .Am mancat pana cand simteam ca plesnesc si mai erau si fierbinti .
Na dar tot nu ma astampar . :)

Lia spunea...

Diamar,

Se pot face si cu cas de oi si marar ,cu fineti,cu magiun de prune.
Poate ca totusi nimeresti o combinatie care sa fie buna pentru micuta ta .
Merg repede sa-ti vad Blogul. :)

Lia spunea...

Petronela ,

Multumesc . :)

Lia spunea...

Alina ,

Pup you to . :)))

Lia spunea...

Coco ,

Uita-te pe cer.Nu zboara nimic ?
Ca io am aruncat una dupa tine .:))
Pupici .

Lia spunea...

Bunica ,

Eu am o perioada mai incarcata .
Doar Blogul ia vacanta .

De calatorit calatoresc in Septembrie . :)

Lia spunea...

Raluco ,

Mi-e dor de tine fataaaaa .:)

Lia spunea...

Carra ,

Multumesc bella mia . :)

Lia spunea...

Andreea ,

Asa de tare mi-ar placea sa va adun pe toate pe pajiste si sa va satur cu placinte .:)

Lia spunea...

Mihaela ,

Eu incerc sa adun aici o colectie de retete,pe care sper sa le incerce si fata mea intr-o zi.
Daca mai fac cu ochiul si altcuiva,cu atat mai mare e bucuria mea .
Te pup de peste balta .:)

Precious Mornings spunea...

Cata nevoie aveam de o lectura buna in dimineata aceasta!! :) Retetele simple sau complicate le faci sa para o bagatela pentru oricine, de vina e felul tau de a povesti, care pe mine ma face sa zambesc si-mi da bunadispozitie. N-am apucat sa citesc toate postarile mi-am mai lasat si pentru maine dimineata sa mai savurez cateva la cafea apoi voi trece si la fapte, ca lista-i mare si trebuie incercate toate. Te pup!

Craita spunea...

Lia,incerc din rasputeri sa rezist tentatiei de a saliva pe tastatura de fiecare data cand postezi ceva,dar de data aceasta m-am lasat dusa de val,pur si simplu placintele tale mi-au luat mintile,nu numai ca am adormit cu gandul la ele,dar le-am si visat!!!Si nu exagerez deloc,arata grozav,azi fac si eu o tura cu branza si umplutura de cartofi,multam pt reteta:)

Miha spunea...

Ooooo...ce bune si grozave trebuie sa fie.

Mrs. Green Foot spunea...

Woi ce fain arata! La placinte de astea poftesc eu. Notat!

Lia spunea...

Precious,

Te pup si eu si iti doresc lectura placuta .
Sa-mi mai dai vesti despre cum sunteti .:)

Lia spunea...

Craita,

Vai ce bune-s si cele cu cartofi.
De fapt care nu-mi plac mie .:)

Lia spunea...

Miha ,

Numai o data sa faci si sigur te indragostesti de ele. :)

Lia spunea...

Piciorus,

Cand vii in MM da de veste sa-ti fac o portie . :)

Irina spunea...

Lia, imi aduc aminte de casa, de ai mei, de bunicii care nu mai sunt! Multumesc frumos pentru tot! O vara placuta si tie.

Lia spunea...

Irina,

Nici bunicii mei nu mai sunt de mult,dar le pastrez vie amintirea prin obiectele care mi-au ramas de la ei.
Iar bunicile tin de fiecare data sucitorul impreuna cu mine .:)
Te pup.

Haplea spunea...

Frumoase placintele.Iti doresc o vacanta frumoasa si relaxanta.

gaby_d spunea...

Buna dimineata!

Asa as musca si eu din asta ce-ai rupt-o tu.
Recunosc ca n-am facut niciodata, dar cu siguranta ne-ar placea; fie umplute cu varza, fie cu vreun fel de branzica.
Vara frumoasa, Lia draga!

Lia spunea...

Haplea ,

Gaby_D ,

Multumesc ,va pup. :)

Adela Zilahi spunea...

Super buna, noi o numim lipiePupici!

Lilly spunea...

Le-am trecut pe lista.Minunate!

Lia spunea...

Adela,

Lipii ?Asta chiar nu stiam .
Uite la ce e bun schimbunl asta inter - regional de retete . :)

Lia spunea...

Lilly ,

Sa stii ca si eu le-am trecut,pe aceeasi lista . :)

Miodrag Surac spunea...

Nu am mancat asa ceva dar am auzit ca e tare buna, merita incercat. O seara placuta.

Lia spunea...

Miodrag,

Placintele astea sunt o alternativa la minunatel foi de placinta pe care le faci tu cu atata maiestrie .:)

Maya spunea...

Eeeeeee,asta da delicatesa!Ador placintele tale cu varza!Le simt aroma pîna aici!
Pupici :*

Unknown spunea...

Foarte bune.De cand ma tot pregatesc sa fac si eu ...........lene mare la calit varza.La noi in Ardeal se fac aceste placinte sau gogosi cu varza,sant minunate.Pusici

Lia spunea...

Maya,

Pup you back . :)

Lia spunea...

Nadine,

Pai si eu tot in Ardeal sunt .:)

Antonina spunea...

I'm back!! sunt placintele! buna mea le numea pirosti si mooama ce bune mai erau!! pupici multi!

Mariana spunea...

La tine Lia totul este pe gustul meu!dar absolut totul!
Vacanta de vis si toate cele bune!
Si eu sunt in "vacanta" asa mai departe!
Pupici!

Mariana spunea...

La tine Lia totul este pe gustul meu!dar absolut totul!
Vacanta de vis si toate cele bune!
Si eu sunt in "vacanta" asa mai departe!
Pupici!

Antonina spunea...

Am venit sa mai pap la tine si acum am vazut ce am scris ;)) Super placintele am vrut sa zic.. drept dovada am mai papat una! pup

Lia spunea...

Fetelor,

Sa va fie de bine placintele si mai poftiti va rog de cate ori poftiti .:)
Eu sunt in vacanta,asa ca va pup pe toate pe obrajori si polonice.:)

Mrs. Green Foot spunea...

Aha! :))
Intrasem sa te intreb unde ai disparut: in concediu sau la facut compoturi si gemuri? Dar vad ca esti in vacanta. No bine. Distractie faina si ne auzim mai incolo.
pusi

gaby_d spunea...

Salut, Lia draga.
Cred ca nu esti acasa, dar las scris citet, caligrafic, pe carnetelul ce l-ai lasat pe coltul mesei, cum ca te invit cu mare drag la provocarea lunii.
Las poarta deschisa si-o limonada rece pe masuta.
Zi minunata!

Cutaru Laurentiu-Florin spunea...

Buna! Tocmai m-am uitat cu atentie pe blogg-ul tau, si iti spun sincer ca mi-a lasat o impresie placuta si interesanta. De aceea eu te invit pe facebook.com, pe pagina "Bucataria pentru toti", pentru a face schimb de experienta, pentru a ne incanta cu retetele tale, si de ce nu..pentru a discuta despre tot ce inseamna frumos si sanatos in materie de gastronomie.
Iti doresc o zi cat mai placuta si frumoasa.:)

Carucioare spunea...

offf..ce bine arata

Maya spunea...

Vacantoaso!Sa te pup!
Vacanta placuta în continuare si te asteptam cu forte noi!Pupa Piscotu,printesele si mac-mac-urile! :*:*:*:*:*

Lia spunea...

Maya,

Vara asta am luat o pauza ..lungaaa
Cum da frigul, ma intorc pe toate baricadele . :)

Te pupam cu totii.
Bipezi si patrupezi .:)))

La-Chef-A spunea...

Liiiaaaa!!!! Where are you girl??? I miss you so much!
Pup you :*

Mihaela Negrescu spunea...

la mine acasa se fac si cu cartofi si cu varza si cu branza dulce si cu branza sarata :))) asa ca stiu ce bunatate sta in spatele acestor poze:))!!!trebuie si eu neaparat sa le fac :))O zi/ saptamana cat mai buna!!!

Mrs. Green Foot spunea...

Te astept cu poze si povesti! Altfel nu-ti iert lipsa prea lunga din blogosfera :)
Te pup

Lia spunea...

Mai aveti putintica rabdare.
Ma intorc cu forte proaspete ,in curand .
Va pup si va imbratisez pe toate .
Multumesc mult pentru mesaje .
Piciorus,si La Chef-a,
A big hug ,pentru voi fetelor.
Xo XO.....

Ioana V. spunea...

placintele astea arata grozav! Te-am trecut in listuta mea de blogroll, ca sa te pot urmari mai bine. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu!

roxana spunea...

Placinte cu varza n-am mancat niciodata. Ocazie sa gust facute in casa n-am avut, iar cele de cumparat... mereu mi-au parut scaldate in ulei.
Asa ca sambata m-am pus pe facut placinte. Au iesit bune-bune, tare iti multumesc!!
Si cum varza a fost mai mica, trei mi-au ramas pe dinafara. "N-am avut incotro" si le-am facut dulci, cu gem de caise si nuca macinata. Nu mi-a parut rau. ;-)

Frumoase povestile tale si iscusit istorisite, frumos si "artefactul" pentru sucitor! Sincera sa fiu, cred ca pe el l-am admirat inaintea placintelor...
Multumesc inca o data si toate cele bune!

Lia spunea...

Roxana ,

Multumesc mult pentru vizita.
Ma bucur ca placintele mele te-au inspirat si ca nu ti-a fost frica sa le incerci.Sa va fie de bine .
Am fost si eu in casuta ta si tare mi-a placut ce am vazut.

Iepure spunea...

Lia, am facut si eu (mama de fapt) placinte cu varza, asa cum facea bunica. Si ti-am dedicat reteta cu mult drag :)
Uite aici:http://www.cegatesc.eu/2012/01/placinte-impaturate-cu-varza-acra-de-post/

Lia spunea...

Cori ,

Am fost la tine in vizita si am servit una .
Eu am facut saptamana asta cu branza de oi ,Oiiiiiiii ! :)

Anonim spunea...

O adevarata experta a bucatariei. Placintele astea ar da pe spate pe oricine si de oriunde ar fi el. Felicitari pentru toate cate le faceti!

Lia spunea...

Ma faceti sa rosesc .
Multumesc mult pentru aprecieri .:)

Anonim spunea...

Foarte buna reteta!!! Eu am mancat asa ceva in Ardeal, cand eram foarte mic ca sa ma intereseze reteta. Culmea ca nici neamurile nu-si mai aduceau aminte sa fi facut asa ceva. Am incercat reteta de mai sus si este exact ce-mi doream.

Lia spunea...

Anonim ,

Ma bucur ca ai regasit "gustul copilariei " .:)
Chiar azi am calit o varza si am dat cu banul ,daca se transforma in umplutura pentru placinte sau va fi o garnitura pentru niste ficatei de pui .
Pana la urma am facut :
Laste (Taietei) cu varza .:)
Ceva simplu si incredibil de bun .

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails