Powered By Blogger

vineri, 18 februarie 2011

Nudli



Din categoria Comfort food.
Pentru unii in acesta categorie intra cartofii prajiti si inghetata.
Pentru mine,macarea reconfortanta este cea care ma apropie de copilarie.De anii fericiti cand nu aveam nici o grija.
Este mancarea care imi da instant o stare de bine.E drept ca de cele mai multe ori,binele asta e insotit de multe calorii si de o siesta care cere si un pui de somn.
De-a dreptul relaxant.
Nudli ,imi facea bunica,mama si mai tarziu soacra mea.
Desi ii iubesc,eu nu am facut niciodata.Aluatul e acelasi ca la Gombotii cu prune,despre care am vorbit aici.
Dar sunt mult mai migalosi.
M-a pus Aghiuta sa fac dintr-un kilogram de cartofi si am invarit la nudli toata dimineata.
Apoi mi-am dat seama ca sunt prea multi pentru noi si am inceput sa-i impart.I-am trimis si lui mama,ca doar ea e sursa mea de inspiratie.
Daca nu ati facut niciodata,e bine sa incercati cu un sfert din cantitate. Procedura cere timp si liniste in bucatarie.:)
Aluatul este acelasi ca la gomboti,doar ca de data asta nu  am mai dat cartofii pe razatoare,ci i-am presat cu presa de cartofi,pana am obtinut un pure fin.Cartofii trebuie sa fie dintr-un soi alb,fainos.



Pureul se amesteca cu ulei,oua,si atata faina pana cand aluatul  se desprinde de pe mana,dar ramane totusi moale.Se rup apoi bucati de aluat,din care se ruleaza pe masa  infainata,snururi de grosimea degetului  mic.
Din aceste snururi,se taie cu un cutit, bucati de 5-7 cm,sau bucatele mai mici.Cum va place.
Eu nu prea am rabdare cand e vorba de pigulit,asa ca ai mei au forme neregulate.
Oricum gustul e divin.
Punem la fiert  4-5 litrii de apa cu putina sare,intr-o cratita.
Cand apa fierbe,punem nudli si asteptam sa se ridice la suprafata  apei.    Daca faceti mai multi,ii fierbeti pe rand.
Ii scotem cu spumiera si-i punem la scurs intr-o strecuratore.
Se mananca calduti sau reci,cu pesmet prajit, cu nuci macinate,sau cu mac,pudrati cu zahar.
Exista si variante sarate.
Eu prefer varianta cu pesmet,zahar  si scortisoara.
Oh Doamne !Oh Doamne ce de carbohidrati  !

.............................................................................................................................

Tips :

Daca vreti sa-i reincalziti,ii puneti intr-un vas,pe aburi.

19 comentarii:

Zazuza spunea...

pfoaaaaaai, carbo carbo, da' ce bun o fi :))

Anonim spunea...

Da sunt deliciosi. MIe imi plac si a doua zi incalziti intr-o tigaie cu putin ulei pana prind o crusta crocanta la baza.

ciao,
Timi

Miodrag Surac spunea...

Buna faina reteta, sa tot mananci. Eu ti-as propune, cand mai faci Nudle sa incerci sa coci cartofi in cuptor. sau sa le fierbi in aburi, atunci cartofi nu sunt aposi si intra mai putina faina in ei si iasa Nudli mult mai pufosi. Am citit ca ai presat cartofi, foarte bine iasa pireu mai pufos. Incearca asa si garantez ca e diferenta mare, mult mai pufosi. Sper ca nu-am deranjat, incerc sa ajut. Sa nu uit, adauga unt bun peste ele cand le amesteci cu griz si nu pune in aluat ulei, numa faina cartof si oua. Un weekend placut.

Lia spunea...

Zazusa,

Buni ,rau.:)

Lia spunea...

Timi,

Am sa-i incerc si eu prajiti.

Dorina spunea...

Carbohidrati sau nu , dar sunt buuuuni rau.Bunica mea facea , se pare ca zilele astea imi amintesc tot mai mult de ea si de mancarea facuta de ea pentru noi in copilarie.

Lia spunea...

Miodrag,

Asta e reteta clasica de nudli unguresti,dupa care se fac in Ardeal.

Am sa-i incerc si cu cartofii copti

Nu deranjezi cu nimic.
E bine ca mai invat trucuri noi.

Lilly spunea...

Pai data viitoare cand mai fac gnocchi incerc si nudli.E prima oara cand aud de ei.Ador galustele cu prune, deci...

Lia spunea...

Lilly,

Fa-i lui Manu si spune-i ca-s din partea mea.
Va pup.

Lia spunea...

Dorina,
Tocmai asta-i frumusetea.
Papilele poarta amprenta copilariei.:)
Iar bunicile au un rol important in memoria noastra gastronomica.:)

Mihaela spunea...

Draga Lia, zi-mi de puțișoare. Eu stiu reteta lui Radu Anton Roman. Is niste cornulete gingase de tot.

Lia spunea...

Mihaela,

Eu nu stiu reteta lui Radu Anton Roman.Din pacate nu am cartea.
Poate imi dai si mie reteta.
Am vazut insa ca in unele parti ale tarii,"putisoare" sunt gombotii cu prune.
Mie imi scapa asemanarea cu putisoarele.
Poate cu altceva.:)

Mihaela spunea...

150 g unt, 5 galbenusuri, 2 oua intregi, o ceasca lapte,20 g drojdie, sare, 3oo g faina se amesteca, se framanta, se lasa la crescut. Se intinde o foaie, se taie dreptunghiuri,se umplu cu 150 g alune de padure sau nuci amestecate cu 100 g zahar pudra, se ruleaza, se ung cu unt ,se mai lasa catva timp la dospit si se coc pe o tava unsa si ea. O alta umplutura : stafide, zahar vanilat si scortisoara. Sunt un fel de cornulete fine, gingase, ca de baietei. Musai trebuie sa le fac, sa vad cum sunt.

Lia spunea...

Mihaela,

Daca le faci,sa-mi spui cum sunt,ca m-ai facut curioasa.
Ai blog,sau unde as putea sa vad cum ti-au iesit ?

Mihaela spunea...

N-am blog, dar cum le fac iti povestesc.

Lia spunea...

Ok.Mihaela,

Sa-mi spui cum i-ai taiat si cum i-ai impachetat.Sunt curioasa cum sta umplutura,ca nu o leaga nimic.
Apoi fac si eu.
Pup.

Anonim spunea...

Foarte gustos.Si arata tare bine bine.

pansy spunea...

lia draga,mi-ai adus aminte de copilarie.uitasem de ei.cred ca sunt 40 de ani de cand nu am mancat !

Anonim spunea...

La noi in Ardeal le spubem "putisoare". Bunica lasa cand facea galuste cu prune o parte din aluat si facea exact asa si le souneam "putisoare".

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails