Powered By Blogger

duminică, 31 octombrie 2010

Supa crema de usturoi



Trebuie sa spun ca aceasta reteta mi-a fost inspirata de Boscodina,care a lansat o provocare pentru Luna Noiembrie.
Aici http://www.furnicuta-boscodina.com/2010/10/nuci-si-usturoi.html

O provocare destul de surprinzatoare,avand in vedere ingredientele :
-usturoi si nuci
Cred ca tocmai asta m-a inciat.Ma gandisem in prima faza la un pesto,dar apoi ,papila mea mi-a indicat aceasta supa.
Sarut mana pentru masa Boscodino .
Te pup.
Americanii sarbatoresc in aceasta noapte Halloweenul.
Cu costume haioase ,podoabe horror si prajiturele cu tema.
Si o fac cu mare bucurie.
Halloweenul romanesc este in noapte de 29 spre 30 noiembrie.
In ajunul Sfantului Andrei.
Dar o sa vorbim despre asta,la momentul potrivit.
Ca sa alung spiritele "rele",nu am facut mere trase in zahar,ci ............. Supa crema de usturoi.
Pentru ca noi romanii alungam spiritele rele cu funii de usturoi,puse pe
la porti.


poza de pe net

Eu funii nu am,dar ma gandesc ca o respiratie "parfumata" ,imi va asigura un somn linistit la noapte :)
In reteta originala,supa aceasta se serveste in chifle mari de paine.
Eu am pus painea alaturi,din motive practice.E mai usor de mancat.
Pentru Supa asta ,avem nevoie de :






100 g unt
2 capatani de ustroi mici sau una mai mare
1 ceapa
1500 ml supa clara de legume sau de carne
2 linguri de faina
250 ml smantana grasa
sare,piper
nucsoara si amestec de ierburi dupa preferinta

Pentru servit :



2 felii de paine
2 felii de cascaval
2 samburi de nuca
verdeata

Sa purcedem la treaba :



Am pus 2 capatani de usturoi,pentru ca erau mai mici .Usturoiul romanesc de gradina este mai "tare" decat cel chinezesc care se gaseste in magazine.
Daca aveti probleme cu colecistul,puteti scoate germenele din fiecare catel de usturoi.
El e responsabil de "rau".
Merci Alex de pont. :)

Asadar,am curatat si taiat marunt ceapa si usturoiul.Le-am pus la prajit in unt.Cand se auresc usor,adaugam supa ,sarea,un varf de cutit de nucsoara pudra ,piperul si ierburile.
Cand spun ierburi ma refer la un amestec facut in casa dupa preferinta mea, din oregano,salvie si menta de gradina,uscate si date prin sita.
Piper am pus din cel rosu,pentru ca sunt indragostita de el.
Macinat proaspat bineinteles.


Lasam sa fiarba pana cand ceapa si usturoiul sunt moi,moi.
Apoi dam totul prin sita.
Punem din nou pe foc,si adaugam smantana amestecata cu faina si cu putina apa rece,cat sa nu faca cocoloase.
Lasam sa mai dea un clocot.
Intre timp,ungem feliile de paine cu ulei de masline,punem pe fiecare cate o felie de cascaval si 2 samburi de nuca.Se dau la cuptor pana cand branza se topeste .
Servim imediat.


            
                                                     Pofta buna !

22 de comentarii:

Miodrag Surac spunea...

Fain, fromoasa prezentare...

Momo spunea...

imi place !si reteta si pozele!:))

Craita spunea...

foarte frumoase pozele,iar supa cred ca a fost savuroasa

Mihaela spunea...

Super idee si superbe poze :)

geta spunea...

N-am incercat niciodata...sunt tare curioasa de gust....multumerc de pontul cu colecistul!

felis spunea...

Arata f bine... cred ca e si f buna la gust... Si eu ma gandeam la provocarea boscodinei... destul de dificil de realizat combinatia... dar uite ca tu ai reusit si cu un rezultat super...

Lia spunea...

Multumesc Surac.

Lia spunea...

Alison.Cateodata imi iese. :)

Lia spunea...

Craita,supa este foarte fina si catifelata.Merita incercata intr-o si geroasa.

Lia spunea...

Mihaela,
Multumesc .Ideile simple sunt de obicei Superrrr ! :)

Lia spunea...

Geta ,
Meita incercat.

Lia spunea...

Felis,
Nu abandona ideea,daca vrei sa participi.
Uite se poate face un pesto cu nuci,usturoi ,parmezan,lamaie si ulei de masline.
Cauta reteta de baza si "brodeaza "
tu cu ingredientele date.
Cred ca merge perfect cu tagliatelle.
Sau tot tagliatelle,cu ustuoi copt in coaja in cuptor pe hartie de copt,scos don coaja si presarat pe paste cu putina nuca prajita si patrunjel verde.
Bineinteles + ulei de masline si lamaie.
Eu le vad deja cu ochii mintii.
Hai nu te lasa ,fa ceva fain.
Spor !

Mrs. Green Foot spunea...

E o supa care mi-a umplut gura de saliva... Excelenta combinatia!

Lia spunea...

Lasa ca si eu salivez la supele tale :)

Anonim spunea...

Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have discovered so far.

Lia spunea...

Thank you to.

pansy spunea...

piscotico !asa o supica nu refuz !asta cand oi veni pe-acasa.

Povesti gustoase spunea...

Merci c-ai intrat prin ospetie. draga "verisoara", tineam sa te yntreb, poatefacem un schimbd e linkuri?:)
Sper s anu te supere intrebarea mea:)

Lia spunea...

Nu ma deranjeaza de loc.

Povesti gustoase spunea...

gata! mi-am corectat greseala:) Stiu exact ca te-am adaugat, probabil n-am salvat:)

Lia spunea...

OK> :)

Anonim spunea...

I really liked the article, and the very cool blog

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails