Powered By Blogger

vineri, 29 octombrie 2010

Ciocolatini,Rafaello,Brigadeiro......



Dupa Dulce de Leche,am continuat seria dulciurilor din Lapte condensat cu bomboane.
Am facut 3 sortimente.Se mai pot face si altele,dar le las pe alta data,pentru ca imi place sa las usi deschise.....
Daca ai ingredientele la indemana,lasand la o parte timpii de racire,bombonelele astea se fac foarte repede .
Asadar,am facut :

                              Ciocolatinii,Fudge,Trufe



Ingrediente :

160 g ciocolata min 75% cacao
160 g lapte condensat
2 lingurite unt
coaja de portocala
esenta de rom
fulgi de ciocolata pentru balotat

Am pus ciocolata si untul intr-un ibric,pe bain marie.Cand ciocolata s-a topit,am adaugat si laptele condensat,coaja de portocala si esenta de rom.Am invartit compozitia pana cand incepe sa se desprinda de pe fundul vasului.
Am luat de pe foc si am intins pasta intr-o farfurie.Am pus-o la racit.
Trebuie sa ajunga la temperatura camerei.Sa fie destul de maleabila ca sa se lucreze usor.
Am facut bile intre palmele unse usor cu ulei.Apoi le-am balotat cu brizura de ciocolata.
Dati la rece pana a doua zi.
Daca le balotati in pudra de cacao,sunt Trufe.
Daca puneti compozitia in tava si o taiati patratele,obtineti Fudge.
O bunatate.

                                                         Rafaello


Ingrediente :

100 g lapte condensat
2 linguri lapte praf
20 g unt
60 g nuca de cocos
esenta de migdale
samburi de migdale
nuca de cocos pentru balotat

Aceste bomboane se lucreaza la rece.Se amesteca laptele condensat cu untul la temperatura camerei,cu laptele praf,nuca de cocos si aroma de migdale.Se da putin la rece.Apoi facem bile.In fiecare bila punem un sambure de migdala si apoi le balotam cu nuca de cocos.
Pentru a le face mai maleabile sau mai ferme,puteti jongla cu cantitatea de unt sau lapte praf.
Sunt foarte bune.

                                                         Brigadeiro

Bomboanele astea mi-au facut cu ochiul de cand le-am vazut prima oara.Seamana oarecum cu ciocolatini,doar ca nu contin ciocolata ci cacao.Iar proportia de cacao e mai mica.


                   

Ingrediente :

170 g lapte condensat
2 linguri cacao foarte neagra si buna
1 lingura unt
esenta de rom
brizura de ciocolata pentru balotat.

Eu le-am balotat cu alune,pentru diversitate.
Am pus toate ingredientele intr-o cratita antiaderenta,pe foc.Invartim cu o lingura de lemn,pana ce compozitia se desprinde de pe fundul vasului.
O punem la rece,pana cand se poate modela.
Rupem cu o lingurita mici bucatele si cu mainile unse usor cu ulei,modelam bile.
Le balotam prin brizura.
Se dau la rece pana a doua zi.Si apoi :

Una mie,una tie,una mie....  :)


La exterior sunt crocante,iar in interior raman cremoase .Periculos de bune.
O sectiune :





15 comentarii:

Dana2dor spunea...

Mmmmmmmmm, ce pofta mi-ai facut, Lia!
Arata atat de apetisante si....dulci.. si aromate...

Liana10 spunea...

Cum, numai una mie?:-( Vreau din toate cate doua, ca tare-mi plac!

MIMI spunea...

Doamne,Lia,am inghitit in sec!superbe!

Lia spunea...

Multumesc Dana.
Sunt foarte bune,minunate,dar trebuie tinute in frau,ceea ce e foarte greu. :)

Lia spunea...

Liana,
Una mie ,una,tie,doua lui Liana.
Hai la mine ca mai am.

Lia spunea...

Mimi,

Fac si eu ce pot.
Torturile tale nu le pot egala in veci.

Anonim spunea...

Ce ai facut acolo este mai mult decat o bunatate...Foarte interesanta ideea cu lapte condensat.

Lia spunea...

Haplea,
De cand am descoperit Laptele condensat si Dulce de leche,ma simt ca un copil care are jucarii noi :)

Mrs. Green Foot spunea...

Un pic lipseste omul si ui ce dezmaturi se petrec! Pai se poate?

Sper ca ai pus deoparte si pt mine o mica gustare :D

Lia spunea...

Pai daca lipsesti motivat,esti iertata. :)
Nu mai am,dar mai fac.Numai sa vii.

povesti gustoase spunea...

Buna!
Se pare c-am gasit o "ruda":))
Am vrut doar sa-ti zic bafta;)

Lia spunea...

Povesti sunt multe,asa ca mai e loc. :)

Succes si tie !

Dana spunea...

Cat de bine arata! Nici nu vreau sa ma gandesc cat de bune cred ca sunt.

Lucia spunea...

te ``urmaresc`` dar nu ``comentez`` dar imi plac retetele tale fff mult,am facut cornuletele fragede economice, lapte condensat, bomboanele cu cacao si urmeaza dulce de leche....si cred ca multe altele !mai astept retete cu lapte condensat !Te pup!

Lia spunea...

Lucia draga ,

Ma bucur ca pana la urma ti-ai luat inima in dinti si ai comentat . :)
Si sunt incantata ca retetele mele ti-au fost de folos si ti-au placut .
Asta-i cea mai mare multumire pentru mine .
Am sa mai postez cu mare drag retetete cu Lapte condensat si Dulce de Leche ,mai ales ca vad ,au mare ,mare ,cautare .
Te pup si multumesc .

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails