Powered By Blogger

miercuri, 27 octombrie 2010

Lapte condensat - home made





Laptele condensat este un produs care lipseste inca din rafturile multor magazine.
Este un dulce nelipsit din bucataria americo-latina si sunt multe dulciuri care necesita acest ingredient.
Cu toate ca este foarte dulce,mie imi place sa pun cateva picaturi pe biscuiti , + o cana cu lapte.
Ieri am primit 2 litrii de lapte de vaca (de casa :) ) si pentru ca mai aveam lapte in frigider,am hotarat sa fac o portie de lapte condensat.
Procedeul este extrem de simplu si  rapid.
Asadar,pentru o portie  avem nevoie de :

- 500 g zahar pudra cu amidon
- 375 ml lapte
- 45 g unt
- 1 baton vanilie sau 2 plicuri zahar vanilat
- un varf de cutit sare

Eu am pus zahar pudra normal si am adaugat 25 de grame de amidon.
Ingredientele se amesteca bine si se pun la fiert intr-o cratita antiaderenta,incapatoare.
Cratita trebuie sa fie cam de trei ori mai mare decat volumul ingredientelor,pentru ca compozitia se umfla mult la fiert.


                            

Asadar,punem totul la foc si invartim cu o lingura de lemn,pana cand se dizolva zaharul si incepe sa fiarba compozitia.
In acest moment,atentie mare,pentru ca incepe sa se umfle.
Reduceti focul ,si cand face bule ,socotiti timpul necesar de fierbere.
Exact 10 minute !!!
Daca fierbe mai putin e prea fluid,daca fierbe mai mult,se intareste.
Puneti-l in borcanele,si pastrati-l in figider.Rezista 7-10 zile.
A doua zi,dupa ce s-a racit complect ajunge la consistenta finala.
Trebuie sa fie cremos,onctuos,ca o miere groasa.
Are un gust placut de lapte.Eu il aseman la gust cu laptele de pasare.
Numai ca este foarte dulce si are alta consistenta. :)


                         

Cu lapte condensat,se pot face o multime de retete . Bomboane, creme ciocolata,glazuri,tarte......
Si minunatul Dulce de Leche.

Sper sa incercati aceasta reteta si sa va fie de folos.
Va pup.


7 comentarii:

Lia spunea...

Claudia,

Multumesc mult .
Felicitari si tie pentru lucrurile care ies din manutele tale.Eu nu as
putea sa fac asa ceva.Nu am destula rabdare.
Ai toata admiratia mea.
Te pup.

Momo spunea...

aha,o reteta noua ,pe asta nu o stiam,multumim!zaharul pudra cumparat nu contine amidon?ca eu asa credeam...

Lilly spunea...

Asta-i o reteta pretioasa si cine nu o are... sa vina la tine!;-)Eu il folosesc foarte des, dar e asa de usor sa-l cumpar!

MIMI spunea...

Ei,da' ce harnicuta ai fost!!!!!

Lia spunea...

Alison,
La noi zaharul pudra nu contine totdeauna amidon.
Majoritaea firmelor romanesti nu au
in zahar nici un adaos.
Zahar pudra cu amidon am vazut la
Dr.Oetker.
Dar eu am avut zahar indigen. :)

Lia spunea...

Lilly,

Eu am ramas cu amintiri placute...:)
Si am vrut sa-l reeditez.
E perfect !

Lia spunea...

Vai MIMI...
Tu vorbesti ?

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails