Powered By Blogger

vineri, 21 ianuarie 2011

Supa crema de telina





Astazi sunt pe fuga,asa ca am sa va descriu in 3 vorbe o supa crema care merita mai multe cuvinte.
Se face repede,necesita putine ingrediente si e minunata .
Nu va sfatuiesc sa puneti in ea,morcovi,gulie,sau altele,chiar daca ati fi tentati,pentru a nu acoperi minunata aroma de telina.
Imi place mult,pentru ca se poate servi fierbinte direct din cana.

Ingrediente pentru 4-6 portii :

o radacina de telina mare,sau o telina de petiol
1 kg cartofi
o ceapa
100 g unt sau ulei,
sare,piper
2 litrii de apa
 concentrat de pui,sau lapte,pentru diluat pureul
verdeata

Pentru servit

paine prajita
smantana

Procesul de fabricatie e simplu.
Se spala,se curata si se taie legumele cuburi.Telina feliati-o in fasii subtiri,ca sa fiarba repede,o data cu cartofii.
Se calesc in unt,in acesta ordine :ceapa,telina si cartofii.Invartim cu o lingura de lemn ,pana cand toate sunt patrunse.
Punem apoi apa,doar cat sa acopere legumele ,si lasam sa fiarba  sub capac,pana cand toate sunt moi.Cam 30 de minute.
Punem totul in blender si obtinem un pure matasos si aromat.
Daca nu aveti blender,legumele moi si apa in care au fiert,se pot trece print-o sita .
Pureul il punem din nou in cratita si-l diluam cu supa de pui sau lapte,pana la consistenta dorita.
Condimentam cu sare si piper.
Adaugam verdeata,taiata fin.
Supa este gata.
Pentru servit,punem alaturi cateva felii de paine prajita si smantana.
Eu am prajit painea direct pe  difuzorul de caldura.
Stiti voi,talerele alea din fonta care se pun sub cratita .
Ce iese ?
Un vis.Parfum curat.:)
Pofta buna ! 


Sa fiti iubiti !

10 comentarii:

Liana10 spunea...

Mmm...buna si parfumata. Si painea aia prajita imi face cu ochiul ;-)
Si eu am facut supa crema de telina, dar cu mai putini cartofi.

Zazuza spunea...

simpla, dar cred ca e grozava (ha, oare poate deduce cineva citindu-mi blogul ca imi place mult telina :))?)

La-Chef-A spunea...

Trebuie sa fac si eu supa asta...Mmmmmmm, parca ii simt aroma in nari.Plus ca o supa crema de legume ar merge foarte bine dupa atata friptura :P

Lia spunea...

Liana,
Eu am pus mai multi,pentru ca ne place supa crema mai consistenta.
Si nu am folosit amidon,sau faina.

Irina spunea...

Imi place crema ta! Week end placut!

Lia spunea...

Zazusa,

Cu siguranta ca da .:)

Lia spunea...

Chafa,

Eu am trecut pe mancarele mai usoare,ca e bai cu colesterolul.

Anonim spunea...

Supele crema sunt intotdeauna un deliciu. Felicitari, Lia

pansy spunea...

ce aroma trebuie sa aiba ! si dulce ! precis mamei o sa-i placa.te anunt cand o fac!

New Sensations spunea...

Supa crema e preferata mea. Mi-a facut si mie bunica mea, saptamana asta (de legume xD.) Iami.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails