Powered By Blogger

vineri, 7 ianuarie 2011

Salata de Pui cu Avocado


Perioada asta de dupa sarbatorile de iarna,e una din cele mai uracioase,din punctul meu de vedere si tine pana  pe la sfarsitul lunii februarie.
Zapada isi pierde din farmec,cerul e cenusiu zile la rand,bradul se scutura,strang globurile,beteala si ornamentele.Casa nu mai e magica, ulita e pustie,nici o baba nu trece pe drum.
Cainii si pisicile dorm in nestire,ca sa nu spun in nesimtire.Linistea imi tiuie in urechi.
Intervine rutina vietii de zi cu zi,fara prea multe pete de culoare.
Lipsa soarelui si a vitaminelor,imi face inima sa scartaie,iar sufletul e
cumva mai suparacios.
E o perioada peste care mi-ar placea sa sar,precum ursul ,in hibernare.
Acum e momentul sa ne pigmentam viata,cu muzica buna,mancaruri colorate,plimbari indelungi,lecturi ,piese de teatru, spectacole,  party-uri cu amicii si cam tot ce ne face placere.
Propun ca fiecare sa faca in fiecare zi timp de 2 ore ceva  numai  pentru sufletul lui.
Cei care sunteti de acord,doua degete sus !
Azi dau Start la Programul Antidepresie cu o salata foarte buna,pe care
v-o recomand cu....caldura :)

Pentru 6 portii avem nevoie de :

250 g piept de pui 
 ulei de masline
o lingurita boia dulce
400 g boabe de struguri
2 avocado
3 fire de ceapa verde
cateva ridichi de luna(optional)
sare,piper
ierburi
lamaie

Pentru sos

250 g smantana
Tabasco

Am feliat pieptul de pui si l-am grillat intr-o tigaie nonaderenta cu putin ulei,pana s-a rumenit usor.Am tras deoparte si am asezonat cu sare,piper,boia.
Avocado se curata de coaja subtire  ,se feliaza si se stopeste cu zeama de lamaie,atat pentru gust,cat si pentru a impiedica oxidarea.
Ceapa verde se spala si se taie transversal in fasii.
Strugurele e bine sa fie dulce-tamaios,pentru a da acestei salate exact
accentul de care are nevoie.Daca gasiti din cei fara samuri,cu atat mai
bine.
Punem intr-un bol toate ingredientele ,presaram ierburi proaspete sau
uscate,ulei,sare,piper ,lamaie si amestecam usor de cateva ori cu grija sa nu destramam componetele.
Eu am avut un amestec de ierburi din : oregano,salvie si menta uscata.
Mi se par foarte potrivite cu carnea de pui si nu numai.

Pentru sos



Se amesteca pur si simplu smantana cu tabasco.
Tabasco e un sos foarte iute,asa ca puneti din aproape in aproape pana obtineti gustul dorit.
Puneti salata pe masa si uitati-va putin la ea :


E ?
E mai bine nu ?
Parca incepe sa rasara soarele.
Puneti in boluri sau in cupe,pentru un efect mai varatic. :)




Pofta buna !


Tips

Despre Avocado  si cum il alegem.

Coaja trebuie sa fie verde inchis sau brun violaceu,in functie de soi, fara pete.
Sa nu fie tare ca piatra,dar nici moale de sa-ti intre degetul in el.
Daca totusi e prea tare,lasa-l o zi,doua la temperatura camerei.
Se pastreaza in frigider 2-3 zile.
Daca e prea moale,poti sa il arunci.
Are un gust neutru.Se mai numeste" Unt vegetal "si asigura un aport sanatos de acizi grasi care reduc colesterolul.
Este insa foarte caloric,datorita continutului mare in grasimi.
Un fruct de aproximativ 300 de grame,are 480 de calorii.
Poate inlocui cu succes untul in diferite combinatii .
Cel mai simplu, ung pulpa de avocado, pe felii de paine prajita,si presar deasupra sare,piper si cativa stropi de lamaie .Daca raman acasa,scap pe felia de paine un catel de ustroi.  :)


2 comentarii:

Mihaela spunea...

Acum mi-ai facut pofta cu salata asta, arata asa bine. Iarna asta de dupa sarbatori este cam urata, dar cumva cumva o tinem noi pana la Ziua Indragostitilor, si de acolo pana in Martie mai sunt 2 pasi :)

Lia spunea...

Da asa e .
Doi pasi pana in Martie si inca vreo zece pana la Craciunul viitor. :)
Te pup.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails