Powered By Blogger

duminică, 10 iunie 2012

Hribe cu taietei si sos de patrunjel si lime




Dupa ploie vine soare .
Si tot dupa ploaie rasar si ciupercile.
Cum rasar  ?
Ca ciupercile dupa ploaie . :)

Asa ca piata s-a umplut de pitoi ,galbiori ,ciuperci de fag ,oite si bureti usturoi .
Astea-s denumirile populare .Alea stiintifice le cautati voi in dex sau pe Wiki .
Dupa parerea mea pitoile (hribele) sunt cele mai bune ciuperci din lume.
Textura ,gustul ,aroma de padure ,finetea "carnii" lor este chintesenta  intr-o ciuperca.
Totusi as pune-o pe podium alaturi de galbiori ,ambele purtand coronita.

Asa ca intorcandu-ne la oile noastre ,am cumparat pitoi ,le-am adus mandra acasa ,le-am desertat pe masa si m-am gandit cum sa le dau gust.






In mod traditional ,as fi facut un papricas de pitoi cu mamaliga 
M-ai tineti minte paricasul de aici ?

De data asta insa , am dorit o mancare mai altfel  asa ca iata ce am facut :

Hribe cu taietei si sos de patrunjel si lime 







Cum mi-a venit sa le combin asa ? 
Habar n-am ,dar a iesit o bunatate .
Daca aveti curaj ,incercati si voi combinatia asta neconventionala .


Ingrediente pentru 2 persoane :


250 g hribe
150 g taietei
ulei de masline
3 catei de usturoi
zeama unei lime
150 ml smantana dulce 
patrunjel verde
sare , piper 

Am curatat ciupercile de pamant ,am taiat capatul coditelor si le-am feliat transversal .
Am uns un teflon cu ulei de masline si am prajit 1 minut doi catei de usturoi .Am scos usturoiul din tava ,si am asezat ciupercile bucata cu bucata ,fara sa le suprapun .Le-am prajit pe fiecare parte ,pana cand au primit o culoare frumoasa.Cam 2-3 minute .


Intre timp ,am fiert taieteii in apa cu sare si am facut sosul .

Sos de patrunjel cu lime :

150 ml smantana dulce de gatit
patrunjel verde
un catel de uasturoi
zeama  si coaja unui lime
sare si piper

Le-am pus in blender si le-am mixat 2 minute .

Inainte de a servi ,am asezat taieteii in farfurii ,apoi feliile de hribe si sosul incalzit usor .
Am presarat o ploaie de parunjel taiat fin si gata masa .





Dupa ce a terminat de mancat ,Omul m-a intrebat daca mai avem ?
Nu mai aveam,dar mai fac .:)  



22 de comentarii:

Easy Flapjack Recipes spunea...

Sound delicious for this recipe! It's make me so hungry! I can't wait to eat this :)

roxana spunea...

Lia,
te cred c-a intrebat, ca si eu as fi facut la fel! tare bune trebuie sa fi iesit, ca le mananci din ochi, nu alta!
sa-ti spun un... secret? eu n-am mancat niciodata hribi si nici galbiori. :) pe la noi prin Dobrogea, e mai greu cu ciupercile, iar de cand am ajuns in zona in care pot gasi, mi-a fost teama sa cumpar. prea imi zicea toata lumea sa am grija de unde iau, ca pot fi si otravitoare, chiar daca arata ca cele bune...
super combinatie, si tare faine pozele!
te pup, o noapte buna!

Bucate Apetisante spunea...

Nu poate sa fie decat buuuun de tot.
Eu as manca cu placere asa ceva.

Mirela spunea...

Eu am fost saptamana trecuta la cules de hribi ,este minunat sa le culegi cu manuta ta ,sunt superbe in padure ,sub frunze ,am cules ,am vandut si am pus in congelator pentru iarna.Am facut si acum ,dar le-am facut pane cu mujdei de usturoi,o minunatie.Eu intai le oparesc ca sa fiu sigura ca sunt ok.natura ne daruieste tot felul de minunatii.Pupiciiii.

Andreea spunea...

Ahhh...ce padure sa caut eu si sa ma duc la vanatoare de hribe?? :) Arata super, mega delicios! Pup!

Lia spunea...

Roxana ,

Sa stii ca si eu am un secret .:)
Nu mananc decat galbiori si hribe ,pentru ca pe astea le cunosc bine ,de pe vremea cand umblam prin paduri cu tata .
Stiu cum sa le recunosc ,fara sa le confund cu cele otravitoare .
Am auzit si eu povesti ,cum ca s-ar poloeniza cu cele "rele" ,dar sincer nu stiu ce sa spun .Cred mai degraba ca e un mit .
In ultimii ani ,s-au apucat de cules multi oameni care nu cunosc ciupercile si de asta au fost atat de multe accidente .

Lia spunea...

Mirela ,

Si eu vreu sa merg cat de curand in padure ,pentru ca e o placere sa culegi ciuperci .Pentru mine e o relaxare ,dar la noi ploua de vreo trei saptamani .
Astept vreme buna . :)

Lia spunea...

Bucate apetisante ,
Andreea ,

Ma bucur ca aveti incredere in ciupercile mele . :))

Maria spunea...

O reteta deosebit de apetisanta:)!Eu nu folosesc decat din comert( pentru ca nu le cunosc asa de bine), in schimb as servi cu mare placere de la cineva care-i cunoscator in privinta lor:)!Pupici

feldefel.arts spunea...

Si la mine se umplu curtea de ciupercute de la inundatiile de luna trecuta, dar cum sint blochista si habarnista, am ales sa fiu cicumspecta si sa le admir in poze :) ca n-as sti sa fac diferenta intre cele care te muta temporara ori definitv in ceruri. :D

Lia spunea...

Maria ,

E mai bine ,daca nu le cunosti ,sa nu risti .

Lia spunea...

Raluca ,

Eu stii ce fac ?
Le gatesc ,gust o lingurita si le pun in frigider pana a doua zi .
Si-i spun Omului :i

- In caz ca dau ochii peste cap , suna la 112 ! :))

The Wandering Oltean spunea...

Superba combinatia! Deliciu curat, ce mai!!

Mihaela spunea...

Vai cum arata hribele astea, Lia! Nu am mancat pana acum pentru ca nu am vazut pe aici, dar mai ca-mi vine sa bag o furculita prin ecran :)

Lilly spunea...

Lia, aici sunt de la 15-20 de euro kilu aduse din Romania.Alea culese in loco sunt mai mult.Tataia ne aducea cu sacul, padurar fiind le cunostea.Le bagam oparite in congelator si restul le punea la usact in pod.Era carnea saracului.Acu...un lux.

Lia spunea...

Mihaela ,

Vai de cate ori am vrut eu sa baq lingurita in prajiturile tale .:))

Lia spunea...

Lilly ,

La noi se vand acum cu 16 lei kg.Adica la pret de carne . :)
In curand au sa fie scumpe ca aurul
Cand eram copii si noi mergeam la cules cu parintii si cu prietenii lor .
Stateam in padure de vineri pana luni .
Puneam corturile in poienita si culegeam ciuperci .
Acasa ,mamele puneau ciupercile in borcan ,iar pitoile feliate , se uscau pe ata .
Vai ce bune erau iarna in ciorbe cu legume si orez .
Asa ca noi putem spune ca avem ciupercile in sange .
Te pupa Lia .

catkitchen spunea...

Cu asta m-ai dat gata !!! Mor dupa orice fel de ciuperci , iar pastele , le ador !!!! ;)
Eu cel mai bine cunosc buretii de fag , iar anul asta tare multi am gasit , ai vazut si tu in postarea asta : http://catkitchen.wordpress.com/2012/05/22/buretii-de-fag-m-au-facut-fericita/
O zi superba iti doresc !!!

arcadia spunea...

Pentru că de câte ori vreau să cumpăr colegul meu mă amenință c-o să mor, mă tem să iau din piață. :(
Dar aș da toată carnea din lume pentru echivalentul în ciuperci.

Oare nu există vreo metodă de testare sigură? În afară de aia că mănâncă unul și dacă nu moare, se înfruptă și ceilalți :))

Lia spunea...

Carra ,

Din pacate nu exista nici o metoda de a testa ciupercile .
Povestile alea cu fiertul cu otet ,lingurita de argint si alte Bla,Bla-uri sunt basme .
Eu nu cumpar si nu culeg decat 2-3 soiuri de ciuperci pe care le cunosc si care nu se pot confunda .
Pentru hribe ,ar trebui sa te duci in piata cu cineva care le cunoaste bine si sa-ti faci pofta ,ca e pacat sa nu manaci asa o bunatate .
Si sa-ti mai vand un pont .
Ciupercile cele mai bune sunt cele care se fac spre toamna .Astea de vara ,cam au viermi ,daca nu-s foarte tinere si proaspete .

gaby_d spunea...

Ce simplu si bun. Si eu le iubesc :)

arcadia spunea...

Auzi, nu vrei să vii cu mine în piață? :D Că nimeni de prin preajma mea n-are habar de ciuperci :((((

Până la urmă eu risc și cumpăr de la piață. O să mănânc doar un pic și dacă nu pățesc nimic...o să mă prefac că mi-e rău ca să nu fiu nevoită să împart cu ceilalți bunăciunea =)) =))

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails