Powered By Blogger

duminică, 2 octombrie 2011

Limoncello






De fiecare data cand beau Limoncello,imi aduc aminte de scena din filmul" Sub soarele Toscanei ",cand Marcello , o duce pe Francesca in Positano ,pe coasta Amalfitana .



Acuma sa nu-i cerem lui Marcello sa fie  fidel .
Pretentiile noastre modeste ,vor fi insa   deplin satisfacute  de licoarea lamaioasa ,de baut pe terasa,cand soarele apune si vrei sa opresti clipa .
Liqueurul de lamaie este specific sudului Italiei .
Se  fabrica  in Sorrento , Sicilia , Napoli , Amalfi , Capri , Ischia , Sardinia ...
In perioada aceasta a anului se coc lamaile alea mari cu coaja groasa si aroma cum nu e alta.

                      
                                                                                                                                                 poza de pe net

Daca aveti posibilitatea sa faceti rost de cateva lamai netratate,faceti Limoncello acasa si veti gusta din soarele Italiei oriunde v-ati afla .

Ingrediente pentru 3 litri :





1    lt.alcool de 96 de grade
1,5  lt. apa
8-10 lamai medii sau 5 lamai foarte mari (netratate)
1,2  kg zahar

Prepararea lui este usoara ,dar necesita meticulozitate si cateva saptamani de repaus inainte de prima degustare .
Este o bautura digestiva ,care se bea dupa masa .
Daca vreti sa-i simtiti aroma adevarata ,puneti sticla si paharele in congelator cu o zi inainte !
Il puteti folosi de asemenea pentru aromatizarea blaturilor ,cremelor sau a salatelor de fructe .


Spalam lamaile cu apa calduta si indepartam eventualele impuritati .
Le stergem cu un prosop curat .Apoi ,curatam coaja cu un peeler pentru cartofi.Merge foarte bine .Aveti insa grija sa luati doar partea galbena .
Amestecam cojile cu 750 ml alcool ,si depozitam intr-un borcan , la intuneric pentru o saptamana.
Dupa aceasta perioada ,in care alcoolul extrage din coji mare parte din aroma si culoare ,facem un sirop din zahar si apa ,pe foc moale pana cand zaharul se dizolva complect.
Lasam siropul sa se racoreasca ,adaugam restul de alcool si amestecam cu extractul de alcool si coji .
Punem totul intr-o canistra sau borcan de trei litri ,inchidem recipientul ermetic si lasam sa se imprieteneasca ingredientele pentru 40 de zile ,intr-un loc racoros si intunecos .Mai invartitm licoarea din cand in cand .
Dupa aceasta perioada ,filtram liqueurul printr-o sita deasa .
Punem in sticle .
Veti avea o mare satisfactie cand veti vedea cum poate sa arate si mai ales ce gust poate sa aiba Limoncello-ul facut in casa .
Acum nu va mai ramane decat sa-l puneti in congelator si sa-l savurati in liniste cu prietenii .
E dulce,parfumat,si aluneca foarte bine pe gat .Aroma de lamaie o sa va patrunda pana in suflet .




Dupa al doilea pahar ,veti vedea ca dispar culorile .




Dupa al treilea..... e de-a dreptul psihedelic  . :))



Salute !

38 de comentarii:

catkitchen spunea...

vai cat de mult imi place !!!!!!!!!!!!!!! ....iar prezentarea e superba !!!!

Olguta spunea...

Superbe poze, Lia :)
Nu sunt deloc amatoare de alcool, insa limoncello as bea oricand. Am facut si eu o data in casa, de mult e drept, si are o aroma minunata :)

Antonina spunea...

Cum poate sa arate!! magia nu altceva!! un pahar si pentru mine, te roog ;) pupici

Lia spunea...

Cat ,

Pai daca-ti place ,fa si tu o portie .
Chiar una mai mica ,ca zau merita .

Pup .

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

pfuuuuuuu! ce bine am nimerit in dimineata asta la tine :)))!

Lia spunea...

Olgutza ,

Nici eu nu sunt mare amatoare de alcooale .
Numai din cele deosebite . :))
Cat despre faza aia cu " un pahar,doua,trei "..era mai mult o metafora sa va fac sa zambiti .
In felul asta am introdus si pozele in context .
Stii ca-s smechera . :)))

Lia spunea...

Antonina ,

Un pahar e pus deoparte pentru tine.
Cin !Cin !

Lia spunea...

Zazuzo ,

Ai nimerit perfect ca e cam frig si cred ca-ti lipseste o portie de
antigel . :)))

Pup .

Mihaela Negrescu spunea...

si mie imi place limoncello,il am in cogelator :)),dar nu e preparat de mine!!merci pentru reteta si prezentarea e super!!O zi frumoasa!!

Dorina spunea...

Daca nu ar fi aici alcoolul atat de scump , m-as incumeta , desi nu cred ca gasesc alcool pur , eventual o vodka foarte tare .

Postolache Violeta spunea...

Tare bun limoncello, iar prezentarea de mare clasa! Te imbie la degustare !
Un inceput de saptamana minunat iti doresc !

Lia spunea...

Dorina ,

Alcool din cereale de 95 de grade,gasesc la noi, in orice Supermarket.
Poti sa faci jumatete de portie .
Pe de alta parte, un litru de alcool costa 76 de lei si un litru de Limoncello in magazin ,tot atat.
Asa ca calculul e simplu.Daca faci Limoncello acasa e mult mai ieftin . :)

Sub nici o forma sa nu folosesti Vodka .O sa-ti iasa o dilutie prea mare .
Apa pe care o contine va cristaliza cand bagi limoncello in congelator .

Lia spunea...

Caietul cu retete ,

Multumesc . :)

coco spunea...

ce bunatate , dar de unde lamai netratate ?

Bogdana spunea...

De cand am descoperit limoncello mi-a placut foarte tare, am descoperit insa ca exista si limoncello prost si am tot zis ca o sa fac si eu limoncello sa fiu sigura ca nu mai dau rateuri, pana acum nu am reusit dar pozele tale m-au convins, trebuie sa fac curand :)

Lilly spunea...

Eu il vreau pe al patrulea, ala care te teleporteaza intr-o stare transcedentala.:-)Cin-cin!

Lia spunea...

Coco ,

Eu mi-am trimis " Solul " pan ia Italica dupa lamai . :)
Vezi daca nu gasesti in magazinele Bio .

Lia spunea...

Bogdana ,

Sa-mi spui cum ti-a iesit .
Te asigur ca nu vei fi dezamagita .
Eu l-am comparat cu Limoncello " de la mama lui " si sunt pe deplin multumita .

Lia spunea...

Lilly ,

Al patrulea il gasesti numai la mine . :)

Unknown spunea...

Haha! Mi-a placut foarte mult cum ai prezentat efectele Limoncello-ului, desi trebuie sa recunosc ca mie nu mi-a placut deloc, l-am gustat la o masa festiva, recomandat calduros de gazda. Dar, mi s-a parut prea dulce si prea tare in acelasi timp. Dar este foarte aspectuos si aromat.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am picat la fix.Imi place tare mult.Te pup!

Lia spunea...

Kadia ,

Sunt de acord cu tine ca baut cald e gretos .Incearca o data sa-l pui o zi in congelator.Pe urma mai vorbim . :)
Cat despre tarie ce sa zic .
Are in jur de 32 de grade.Deci cam cat o votka buna .
Daca nu apuca sa se invecheasca (cele 40 de zile de repaus) te zgarie pe gat.

In rest... de gustibus....
Te pup.

Lia spunea...

DiaMar, pup si eu . :)

Bogdana spunea...

Da, o sa iti zic, numai sa gasesc niste lamaie care sa merite :)
Si eu tot de la "ma'sa" am baut limoncello, dar bag sama ca nici lor nu le iese de fiecare data :))

Lia spunea...

Bogdana ,

Lamaile care sa merite sunt un

" must have " in colectia
toamna-iarna 2011-2012 . :)))))

Din bucataria mea spunea...

Ce bunatate racoritoare!!! Felicitari pentru prezentare! Superba! Pup!

Haplea spunea...

Frumos si foarte sanatos.

Lia spunea...

Licuta ,

Multumesc si-ti doresc o saptamana frumoasa.
Pup si eu . :)

Lia spunea...

Haplea,thanks , :)

sarah spunea...

viata asta bat-o vina tare e nedreapta.eu ma mut dintr-o tara in alta in timp ce la voi e petrecere cu Limoncello.cred ca i-ar sta tare bine licorii magice intr-un mousse de lamie pentru un tort.hmmm,salivez si dupa cum stii eu si alcoolul nu suntem chiar prieteni dar tot pot sa imi imaginez parfumul minunat de lamaie.pupici

Lia spunea...

Sarah ,

Nu te mai necaji .Si viata mea ca si a ta,se masoara cu un ceas de buzunar . :))

Miroase o lamaie zemoasa si parfumata si trece pofta .
Pup . :))

Mihaela spunea...

Lia, ce prezentare superba ai aici! Imi place limoncello, imi plac paharele, si imi place si efectul :)) Noroc!

Kadia spunea...

tot revin la postarea asta pentru ca-mi plac enorm de mult paharutele alea de limoncello… uh, frumoase sunt!

Lia spunea...

Mihaela ,

Multumesc mult .:)

Lia spunea...

Kadia ,

Paharelele sunt dintr-un set de 6,pe care l-am primit cadou de nunta de la o colega de facultate.
Din pacate astea sunt ultimele 3.
Au rezistat 28 de ani . :)

Lia spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ana Maria Ciolacu spunea...

This is real magic !!! Vreau sa fac si eu limoncello acasa. :) Pupici! xoxoxoxo

miremirc spunea...

Foarte frumoasa prezentarea !

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails