Powered By Blogger

joi, 9 iunie 2011

Socata Caramel


Am vazut zilele astea multe retete de suc de Soc.Dar pentru ca acesta este jurnalul meu culinar,pe care il las mostenire fiicei mele,vin si eu cu reteta mea de Socata.
Nu de alta,dar tot ea va mosteni si tufele de soc care inconjoara casa si trebuie sa stie ce sa faca cu ele.
Draga mea,cand vei citi peste ani,sa stii ca florile uscate de soc,infuzate in apa clocotita,dau un ceai  auriu,numai bun de pus intr-o cana din colectia ta.
Indulcit cu miere de salcam si parfumat cu lamaie,se bea neaparat iarna ,dimineata,cand inca esti in pijama cu sosetele de lana in picioare.



Reteta de Socata Caramel (3 litri)

3 litri apa de izvor sau apa plata
500 g zahar tos
3-4 lamai
6-7 flori mari de soc

Caramelizam 250 g zahar tos cu putina apa.Cand zaharul prinde culoarea chihlimbarului,adaugam toata apa si restul de zahar.
Lasam pe foc pana cand se dizolva tot zaharul.
Siropul se lasa la racit.
Intre timp spalam bine,bine lamaile.Eu le-am frecat coaja cu o periuta,pentru ca nu am avut lamai Bio.Le taiem felii si le punem in borcan.
Florile de soc se culeg pe vreme uscata,in plin soare,din zone nepoluate si nu de pe marginea drumului.Aveti graja sa nu aiba afide pe tulpini.
Culese astfel,nu mai e nevoie sa le spalati,ca sa nu pierdeti polenul .
Adaugam florile de soc si turnam siropul.
Acoperim cu un tifon si cu o farfurie sau capac.Daca puneti
capace pe borcane,ele nu trebuie inchise.Se lasa defiletate.Rolul lor este doar de a nu lasa insectele sa patrunda in interior.Sucul trebuie sa aiba contact cu aerul.
Lasam la soare 3 zile.Daca vremea nu e prea insorita,putem lasa 4-5 zile.
Am folosit 2 borcane,pentru ca nu am borcan de 3 litri.






Invartim maclavaisul energic in fiecare zi.
La final,se strecoara sucul prin tifon sau prin sita deasa si se tine in sticle la rece.
Rezista 4-5 zile la frigider.Asta daca nu il beti mai repede.
Obtinem un suc nesifonat,dar cu un parfum de soc greu de descris in cuvinte.
Daca vi se pare prea dulce,puteti reduce cantitatea de zahar,sau adaugati apa minerala si gheata cand serviti .
Vreti un pic ?




Fata mea,cand o sa faci Socata cu flori din gradina,o sa ma pomenesti :)

18 comentarii:

feldefel.arts spunea...

Ma tem ca zi buna cu mine nu mai ai daca nu pastrezi nitel pentru cind oi ajunge :D
Considera-te avertizata :))

Lilly spunea...

Hai ca esti tare!Cu caramel nu am auzit, vazut, gustat.Originala reteta Lia!

Lia spunea...

Raluca,

Daca nu vor mai fi flori de soc,gasim noi altceva prin gradina.
Nu te teme.Pana toamna tarziu,gradina mea e "plina de idei " . :)

Lia spunea...

Anonim,

Nu ma supar.Chiar iti multumesc. :)

Lia spunea...

Lilly,

Reteta asta o am de la mama.Si prietenele mele tot asa o fac.Asa ca sigur e buna ,pentru ca e testata in grup . :)

Adela Zilahi spunea...

Foarte bun si eu caramelizez zaharul , atat pentru gust, cat si pentru culoare si cu aroma socului, hmm minunat! Trebuie sa fac si eu , fiica mea cea mare de mult ma bate la cap, numai nu are cine sa aduca flori de soc :)) O seara placuta! pupici!

Lia spunea...

Adela,

Nu mai amana si fa-i pofta fetitei.
La noi florile cred ca mai rezista o saptamana.
Si eu mai fac o portie.:)

Mihaela spunea...

Imi place mult socata asta cu caramel. Oare se mai face socata din flori uscate? sau numai ceai :)

Lia spunea...

Mihaela,

Cu flori uscate nu cred ca mai are aceeasi aroma din pacate .

Zazuza spunea...

socul meu e inca un copil, mai e pana cand o sa pot face socata... pana atunci ma desfat cu imaginile astea frumoase de la tine!

Dulcegarii culinare spunea...

Ce pofta imi este de socata !!! arata demential !! ca la mama acasa .. Pupici

Lia spunea...

Zazusa,

Lasa copilul sa creasca si hai la mine la un pahar. :)

Antonina,

Nu am vrut sa te rascolesc,doar sa te racoresc. :)

Anonim spunea...

Total klasee Idea asta. Compliment

eugätesc

Lia spunea...

Ma bucur ca ti-a placut ideea .
Daca gatesti,sa-mi spui cum ti-a iesit .:)

Multumesc pentru compliment .

Mihaela spunea...

Lia, mi-a venit socul uscat. Asta e, este si pe aici, am vazut odata din masina, dar pacat ca era prea departe de casa ca sa ma intorc mai pe seara sa iau niste flori :)) Asa ca ma avant sa fac si cu flori uscate, si opresc din ele si pentru ceai :) Multumesc pentru reteta!

Lia spunea...

Mihaela ,

Eu nu am facut niciodata cu flori de soc uscate .
Chiar sunt curioasa sa-mi spui cu iese .:)

Anonim spunea...

cum se poate tine mai mult timp

Lia spunea...

Nu se poate tine mai mult de 4-5 zile .Si asta doar la frigider .
Probabil daca ai adauga conservanti ar tine mai mult,dar eu una nu as face asta.

Eventual incearca sa congelezi o cantitate in pungi ermetice sau in sticle umplute trei sferturi ,ca sa aiba spatiu sa creasca in volum.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails