Powered By Blogger

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Barcute Marseieze - Navettes de Marseille




Acesti biscuiti provensali se faceau la catolici cu ocazia Sarbatorii lumanarilor (Intampinarea Domnului).
Altii spun ca un patiser a creat acesti biscuti in onoarea legendei celor " 3 Marii "   aduse in Provence de o barca.
Astazi Navettes de Marseille, sunt un brand regional si national.
In Marsilia, la " Le Four " ,bulajeria cea mai veche din oras navetele se produc inca din anul 1781.
Cred ca marinarii luau cu ei provizii generoase din acesti biscuti, pentru ca se pot pastra o perioada lunga de timp.
Prin analogie, sunt o idee buna de luat in rucsac, (nu ideea ci biscuitii) cand mergem cu cortul sau in calatoriile lungi cu masina .
Pe langa forma de barcuta , ceea ce este deosebit, este aroma lor suava de apa de portocal.
Nu va impacientati insa.In lipsa apei de portocal, puteti folosi cu succes suc si coaja de portocala . 
Cand am vazut prima data reteta ,mi s-a pus pata si imediat am vrut sa fac o portie.
Pana la urma am facut doua .
Le-am trimis si copiilor ,care le-au redenumit.
Cum le-au numit ei ?
Nu ma intrebati.Cu putina imaginatie,nu e greu de ghicit. :))))





Ingrediente :

500 g faina tip 650
200 g zahar tos fin
2 oua
8 linguri apa de portocal sau suc de portocale
4 linguri ulei de masline extravirgin
putina sare
coaja de la doua portocale
si
lapte pentru uns barcutele inainte de a le coace

Ouale, se mixeaza cu zaharul,pana cand se albesc.
Se adauga apoi uleiul,apa de portocal, sau sucul de portocale, sarea, coaja de portocala si la final faina .
Se omogenizeaza si se framanta un aluat elastic, nelipicios. Daca nu se leaga,puteti adauga putina apa.Daca este prea moale, mai puteti adauga putina faina.
Aluatul se lasa in repaos o ora.
Apoi l-am pus pe masa, i-am dat o forma rotunda si l-am taiat in felii ca pe un tort.


Fiecare felie se ruleaza in forma unui trabuc lung, cu diametrul de 2-3 cm. 




Se taie apoi ruloul in bastonase de 12 cm.



Bastonasele se ascutesc la capete. 
Le dam forma unor barcute, iar cu ajutorul unui cutit le taiem pe lungime.


Se coc in tavi unse cu unt sau pe hartie de copt 15-20 de minute, la 180 de grade Celsius.
Sunt gata cand incep sa se aureasca la varfuri si pe dos.
Inainte de a le pune la copt, le pensulam cu putin lapte .
Daca le doriti mai bronzate,le puteti pune in ultimele 10 minute  de copt, la 140 de grade, pe functia grill a cuptorului.
La inceput sunt moi,dar pana doua zi se intaresc ca niste grisine.
Gustul si aroma lor sunt grozave.
Pofta buna !





12 comentarii:

mandala spunea...

Ce apetisante si frumoase sant!

Emily spunea...

Sunt foarte frumoase!
Seara faina!

mandala spunea...

A fost dragoste la prima vedere, aveam aluatul de paine la dospit si am facut barcute din el nu sant asa frumoase ca ale tale dar le voi face si cu reteta ta!

Cătău spunea...

fara sa citesc toata reteta numai imaginile me inspira, tocmai imi savurez cafeau si dupa m-as infige in prajiturelele taleeee, arata minunat

Unknown spunea...

Ce frumoase sunt aceste 'barcute'. Frumoasa postarea, eu nu stiam de ele. O zi frumoasa!

Bogdana spunea...

Simpatice barcute, cum zicea mandala poti face si paine in forma asta si sa umplii barcuta cu diverse :)

Lia spunea...

Mandala ,

Sa stii ca si eu m-am gandit la o varianta sarata,umpluta.
O sa incerc una cat de curand . :)

Lia spunea...

Emily,
Catau,
Paula,

Va multumesc fetelor si ma bucur ca v-am surpins cu ceva inedit.
Mie imi place sa experimentez,ca altfel ma plictisesc . :))

Lia spunea...

Bogdana,

Da,ar merge niste franzelute din aluat de paine.
Chiar sunt curioasa .

Liana10 spunea...

Acum vad si citesc pt. prima oara de aceste barcute. Ar da bine si umplute, cum nu ;-) puup

Bucate Apetisante spunea...

Sunt foarte simpatice.
Daca ramaneau moi mi le imaginam chiar umplute cu ceva in ''spatiul'' din mijloc. Dar daca zici ca se intaresc putin, sunt foarte bune si asa.

catkitchen spunea...

Vai cat sunt de frumoase !!!! <3

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails