Powered By Blogger

luni, 28 noiembrie 2011

Cornulete economice




Leila m-a vrajit cu cornuletele ei delicate .
De cum le-am vazut,le-am trecut pe lista  :
Musai de facut . :)
Ce pot sa va spun despre ele ?
Sunt cornuletele pe care le gaseam in casele colegilor de scoala pe la zile de nastere sau sarbatori . Micute ,inundate in zahar pudra .Ies multe si bune .
Se pastreaza in cutie de tabla cateva saptamani la rece si sunt economice .
Eu am redus reteta de trei ori si tot mi-au iesit 190 de bucati .
Daca faceti reteta Leilei din 1400 g faina ,incepeti de dimineata ,ca e mult de lucru si migala .Nu e complicat ,dar ies multe foi .
Mie mi-au iesit patru foi din reteta redusa :

500 g faina
180 g untura
1 plic drojdie uscata Dr. O
180 ml lapte
1 lingura zahar
sare
1 ou

Am facut doua umpluturi :

-Umplutura cu rahat 150 g



-Umplutura cu nuca :




200 g nuca macinata
30  g pesmet
150 g zahar
250 ml lapte
rom
vanilie
coaja de lamaie

Am inceput cu aluatul pentru cornulete .
Laptele caldut ,se amesteca cu zaharul si drojdia.
Faina se amesteca cu o lingura de lemn cu untura .Adaugam apoi laptele si oul .
Framantam un aluat placut si elastic ,care se desprinde repede de pe maini .




Il lasam acoperit ,in loc caldut sa creasca pana cand isi dubleaza volumul .
Pana cand aluatul creste ,am pregatit umpluturile.
Rahatul l-am taiat pur si simplu in baghete subtiri.
Nuca macinata ,am pus-o impreuna cu zaharul, pesmetul,vanilia si laptele ,intr-o craticioara pe foc mic si am invartit pana s-a ingrosat bine .Dureaza doar cateva minute .La final am pus rom si coaja de lamaie .Dupa racire umplutura de nuca , are consistenta de halva si se poate portiona foarte usor.
Aceeasi umplutura o folosesc si la cozonaci .
Puteti folosi de asemenea magiun de prune frecat cu rom .
Eu am modificat putin modul de formare al cornuletelor fata de metoda Leliei.
Am impartit aluatul in patru si am facut foi subtiri(2mm). Din care am taiat patratele de aluat cu latura de 5/5 cm .Sa nu radeti de mine,dar eu chiar am folosit un echer .  Pe fiecare patratel am pus rahat taiat sau umplutura de nuca ,formand apoi cornuletele .Apasati cornulete cu degetele cand le rulati sa nu se deschida la copt .





Se coc in tava pe hartie de copt .Primele 5 minute la 200 de grade (foc mare) si apoi la 150 de grade (foc mic) pana devin usor roz-aurii.
Se pudreaza cu zahar pudra din abundenta .
Si acum o sectiune cu nuca si una cu rahat .







Pofta buna !




42 de comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Sunt delicioase, rau de tot! :) Imi plac la nebunie si imi plac si cu marmelada sau gem ! Pupici!

Cristina's World spunea...

Foarte faine! In mod special mi-a ramas gandul la umplutura de nuca, pe care musai trebuie s-o incerc si eu.
Lia, ai vazut cum mi-a iesit placinta mea (dupa reteta ta) cu mere? Hai in vizita pe la mine sa ma laud :D

feldefel.arts spunea...

Vestea rea e ca mi s-a stricat calculatorul si balesc pe la calculatoare de imprumut.
Vestea buna e ca mi s-a stricat calculatorul si nu vede M ce ai postat :D

Liliana Toma spunea...

tare bine arata...musai sa salvez si eu reteta . te pup!!

Dorothy Sweet spunea...

Tare ispititoare sunt cornuletele astea si cu siguranta le voi incerca si eu.Mersi pentru reteta.

Mihaela Negrescu spunea...

eu mancam aceste cornulete in special in copilarie,pur si simplu le adoram!! Le ador si acum, dar nu am gasit timp si pentru ele!!felicitari arata foarte bine!!!O zi frumoasa!!

Unknown spunea...

sunt foarte bune, o prietena de a mea, pe perioada sarcinii doar la ele a poftit!

Din bucataria mea spunea...

Ce bunatati!!!Imi plac tare mult!Pup!

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

ce frumusele sunt! si zic asta desi eu nu apreciez in mod deosebit cornuletele, dar astea ale tale serios ca arata dragut! parca le-as manca totusi :)))

Boabe de Cafea spunea...

Nu am mai mancat cornulete din astea de cand traia saraca Buni...ce bune erau!
Pacat ca nu stau mai aproape de tine ca in 2 timpi si 3 miscari m-as infiinta la colindat (doar a inceput Postul Craciunului!) :)
Superbe poze iar reteta e de pastrat!

TeoBucatar spunea...

Caut reteta asta de mult timp.Am mancat la cineva facute cu nuca si mi s-au parut deosebite!

Can't boil an egg spunea...

Ce buuuune sunt, am mancat si eu de curand!
cu mare drag va astept sa dati curs provocarii "How Christmas tastes around the world" gatind un preparat pentru masa de Craciun specific regiunii in care locuiti! Mai multe detalii gasiti la mine pe blog, aici
http://cantboilanegg.blogspot.com/2011/11/how-christmas-taste-around-world.html
Pupici si va astept cu drag!

Ioana V. spunea...

arata grozav!

Mihaela spunea...

Ce bine arata, si par usor de facut. Dar stiu ca le-ai facut mici, si ai avut ceva de lucru! :)

Lilly spunea...

Mai am untura de la haioase si in amintirea diminetilor de vara cand beam cafea si mancam cornulete, le fac si eu cat de curand.

Lia spunea...

Adela ,

Sa stii ca merg de minune cu marmelada amestecata cu o lingura de rom .
Data viitoare asa le fac si eu .

Lia spunea...

Cristina ,
Umplutura asta de nuca e foarte buna.Incearc-o neaparat .
Cat despre prajitura cu mere ,nu pot decat sa spun ca mi-ai facut pofta sa mai trag o portie .
Te pup.

Lia spunea...

Raluca ,

Hai ca o scoti tu cumva la capat.
Io n-am vazut inca geaman care sa nu se descurce . :))

Lia spunea...

Lily,

Asa am zis si eu cand am vazut reteta la Leila . :))

Lia spunea...

Camy,
Daca o faci,sa-mi spui cum v-au placut .
Copiii vor fi in special incantati de ele ,ca sunt fix pe masura lor .

Lia spunea...

Fantezie ,

Sa stii ca trebuie sa ajungi la varsta mea ca sa ai timp si sa nu stii ce sa faci cu el . :))

Lia spunea...

Andreea,

Eu sper ca nu doar a poftit.S-a gasit cineva sa i le faca sper .
Sau poate la urmatorul bebe .:)
Niciodata nu-i tarziu ,ca asta-i o reteta fara varsta .

Lia spunea...

Licuta,

Pup you back . :)

In bucatarie cu Aziz spunea...

Super delicioase ,nelipsite la noi pe masa de sarbatori,insa acum nu mai fac cu untura ca nu gasesc dar untul sau margarina o inlocuiesc perfect,pup o zi frumoasa!!

Lia spunea...

Zuza ,

Sa stii ca nici eu nu sunt prietena cu dulciurile uscate ,dar din cand in cand merg la o cana de ceai sau cafea .
Kiss .

Lia spunea...

Alinutza ,

Ma bucur ca-ti plac .:)

Lia spunea...

Mihaela ,

Asta-i tot farmecul lor .
Sa fie mici si subtiri .
Si cum pe mine nu a caracterizeaza rabdarea ,munca asta de chinez mi-a dat ceva palpitatii .:)
Pup.

Lia spunea...

Lilly ,

Iar mi-ai ravasit amintirile ,mi-ai starnit o imagine ,un zambet ,o palpitatie si o clipire de geana . :)
Dar sa stii ca nu seamana cu cornuletele noastre .
Am tras concluzia ca cele la care salivam noi ,sunt facute din aluat frantuzesc(cu unt ) ,intins in strat subtire si rulat apoi in cornulete mici cam de 7 cm .
O sa incerc si varianta asta.

Lia spunea...

Teo ,

Ma bucur daca ai gasit ce cautai .
Sa le faci si sa-mi spui daca intr-adevar astea sunt .

Lia spunea...

Cafelutzo :)

Trebuie musai sa facem bunatatile cu care ne rasfatau bunicile nostre chiar daca uneori sunt dulciuri mai putin sofisticate .
Mai am cateva retete din astea a caror gust din copilarie nu-l pot uita si care ,din pacate s-au parfuit in caietul cu retete .
Pup.

Olguta spunea...

Astea imi amintesc de cornuletele bunicii, facute din timp si lasate la rece, intr-o fructiera din aceea de sticla, cu picior, cum erau odata, in speranta ca poate poate se pastreaza si de sarbatori...da' de unde!!? Cine crezi ca intra in camara si iesea cu zahar pudra pe la mustati? :P
Sectiunile mai ca te fac sa te apuci de treaba...:) Si Doamne cata rabdare...sunt perfecte ca forma. Eu, desi sunt fecioara si tare migaloasa de fel, la cornulete clachez si imi ies nspe mii de forme si marimi :P

Unknown spunea...

Lia, merg facute si cu unt sau margarina?
prietena mea si le-a cumparat ... dar nu-s asa de bune ca cele de casa.
ce zici ... ar fi cazul sa ma apuc de copt! :))

Lia spunea...

Elena ,

Cred ca poti inlocui untura cu unt de 82 % grasime.
Sau poti face reteta mea de cornulete fragede ,pe care o gasesti in Blog pe coloana din dreapta la "retete populare ".
Se fac mai repede.Aluatul ala nu trebuie sa dospeasca ,iar foaia se intinde mai gros.Deci merg mai repede si sunt deicioase.Poti folosi aceleasi umpluturi.
Indiferent de varianta pe care o alegi ,iti doresc spor si vant la pupa . :)

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

Bine te-am gasit. Ai retete delicioase toate una si una!

Lilly spunea...

Iti scriu aici ca am uitat sa-ti spun aseara: prietena mea a facut cornuletele.Mi-a dat si mie si-ti transmit multumiri din partea ei si a mea.

Lia spunea...

Irina draga ,

Multumesc pentru vizita .
Am fost si eu in casuta ta si m-am inscris , sa te pot vedea mai bine . :)

Lia spunea...

Lilly ,

Ma bucur ca v-au placut .
Sa-i multumim atunci in cor Leilei .
Kiss & Hugs ! :)

Anonim spunea...

Iara umblu' pe la tine prin "bucatarie" la ore de-astea "interzise" si acu'...ce fac ,pana maine?cum imi astampar pofta?ca tastatura toata am umezit-o!Deci... un deliciu...abia astept sa incerc reteta!

pansy spunea...

pentru mine,cornuletele umplute sunt sinonime cu craciunul .

Lia spunea...

Pansy ,

Daaaaaa.Miroase a Craciun !

Lia spunea...

Anca ,

Daca te apuci de ele ,eu iti doresc :

Spor la treaba ! :)

Ca e ceva de lucru,dar merita .

Maya spunea...

Mmmm, ce bine arata! Ar trebui sa le fac si eu!
Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails