Powered By Blogger

duminică, 22 aprilie 2012

Meniu de Pasti





Au trecut Pastile ,e adevarat ,dar am sa fac un remember al meniului .
Nu de alta ,dar ma lasa  memoria si in ultimul timp am inceput sa ma inspir din "mine insami " . :)
Asadar ,anul acesta am inceput cum era si normal cu vopsitul oualor si decorarea pomisorului de Pasti .



Meniul a fost unul  clasic .

Aperitive :

Drob  
Rulada mozaic
Salata de Boeuf
Oua rosii
Sunca fiarta
Mozzarella cu ulei de masline si busuioc


Ciorba de miel cu macris si leustean

Fel de baza :

Friptura din pulpa de miel 
Friptura din filet mignon de porc

Garnituri :

Spanac
Cartofi pure si morcovi cu lamaie

Salata de sfecla 
Hrean  

Desert :

Tarta cu branza 
Spuma de ciocolata

Sa le luam pe rand ....

Aperitivele :

1. Drob de miel in tava de chec :


Anul acesta am ales varianta de drob in tava ,pentru ca e mai practica si mai rapida .Rezulta un drob care se poate taia foarte usor .

Reteta :


 organe de miel (inima,plamani,ficat,rinichi )
 500 g carne tocata de porc ,vita sau pui
 3 felii de paine alba fara coaja( miez de paine) inmuiat in lapte ,stoarsa
 100 ml smantana
  4 ouă
  2-3 cepe
 1 legatura ceapă verde
 3 fire de usturoi verde
 1 legatura pătrunjel
 piper ,sare
 3-4 ouă fierte tari  intregi sau jumatati sau 2 fire de carnat pentru pus in mijlocul drobului .


Numarul oualor fierte difera in functie de cate tavi de drob faci .Daca nu vrei sa te complici ,tai ouale fierte in cuburi si le pui in compozitie .
Anul acesta eu am pus oua fierte de prepelita .
Se taie 2 -3 cepe cubulete.
Se inmoaie painea in lapte si apoi se stoarce .
Prajim ceapa in putin ulei .Adaugam bucatile de ficat de miel ,taiate cuburi si-l prajim pe toate partile cateva minute.Nu trebuie ars.Sa ramana moale.Saram,piparam .
Restul maruntaielor se fierb 10 minute in apa cu sare si apoi se taie cuburi .
Intr-un castron,punem :
Carnea tocata ,painea inmuiata in lapte si desfatuta cu mana in bucati mici ,ficateii cu uleiul in care s-au prajit ,maruntaiele fierte ,100 ml smantana ,sare,piper,4 galbeusuri,ceapa verde si usturoiul verde taiate marunt,patrunjelul verde tocat .
Amestecam compozitia pana se omogenizeaza perfect.
La final punem si albusurile batute spuma cu un praf de sare.
Amestecam de jos in sus ,astfel incat compozitia sa ramana pufoasa .
Ungem tavile de chec cu ulei si presaram cu pesmet .
Punem jumatate din compozitie in tava ,apoi ouale fierte sau carnatul in mijloc si acoperim cu restul de compozitie .Pensulam suprafata drobului cu un ou batut si presaram pesmet.
Dam la cuptor o ora  sau mai mult , la 180 grade ,pana se rumeneste frumos .
4. După ce se răceşte, drobul se taie felii groase de 1-1,5 cm

2. Salata de Boeuf

Despre salata de Boeuf am mai povestit ,doar ca de data asta am ales sa fac portii individuale .Mi-a fost mult mai usor de gestionat ,avand in vedere ca am avut doua mese.Una cu familia si una cu prietenii.Mi se pare mai frumos sa aiba fiecare mesean portia lui :

 

Aceeasi idee am pus-o in practica si de Craciun .  :)


Reteta :

250 g carne de vita sau piept de pui
500 g zarzavat asortat ( morcovi ,patrunjel,telina,gulie,pastarnac)
3 castraveti murati
500 g maioneza
300 g mazare fiarta
sare,piper .

Fierbem carnea si zarzavatul in apa cu sare ,pana cand toate sunt patrunse .
Strecuram carnea si zarzavaturile printr-o sita .Supa ramasa se poate folosi pentru o supa de carne cu galuste .
Taiem toate zarzavaturile si carnea in bucati foarte mici .Adaugam castarvetii murati taiati si stransi in pumni pana se elimina zeama din ei .
Adaugam mazarea din conserva bine scursa .
Omogenizam componentele ,saram,piperam.
Adaugam 250-300 g maioneza si omogenizam iar .
E important ca toate componentele sa fie bine zvantate de lichid inainte de a le pune in salata.
Altfel maioneza se va inmuia ,rezultand o masa care lasa un lichid inestetic .
Punem salata in boluri individuale si ornam fiecare portie cu maioneza ramasa .
Ornam dupa imaginatie .

3. Muschi de porc mozaic 


Reteta este aceeasi ca la drob ,doar ca am umplut un muschiulet de porc pe care apoi l-am legat cu sfoara ,l-am impachetat in folie de aluminiu si l-am copt in tava la 200 grade ,o ora .

4. Mozarella cu busuioc 




Nimic mai simplu .
Am amestecat mozzarella cu ulei de masline,sare,piper si frunzulite de busuioc .

5. Ciorba de miel cu macris si leustean



Din pacate poza s-a sters .Nu singura desigur ci cu contributia degetului meu mijlociu , dar va asigur ca e bestiala .Am pus o poza mai veche .

Reteta :

300 g zarzavat 
carne de miel de pe gat si pulpa inferioara
2 cepe 
3 legaturi marisoare de macris de gradina
o legatura leustean
o legatura marar verde
sare ,piper
ulei

Pentru dres ciorba :

2 galbenusuri 
otet de tarhon 

Curatam tot zarzavatul si il taiem marunt .Il calim in doua linguri de ulei.
Adaugam carnea portionata in bucati mici ,apa rece cam 4-5 litri si sare .
Lasam sa fiarba domol ,pana cand toate componetele sunt patrunse.Daca se formeaza
spuma,o indepartam cu spumiera .
Adaugam macrisul si leusteanul spalate si taiate fin .
Mai dam un clocot .
Batem galbenusurile cu doua linguri de apa rece.Adaugam pe rand 2-3 polonice de supa fierbinte peste galbenusuri si apoi punem galbenusurile in supa care fierbe pe foc mic.
Acestea vor ingrosa putin supa si ii vor da o culoare frumoasa .
La final gustam de sare si piper , acrim cu otet de tarhon despre care am scris aici sau zeama de lamaie si adaugam mararul taiat marunt .
Inca un clocot si e gata .

6 .Friptura de miel si Filet Mignon



Friptura de miel din acest an ,a fost un regal .Si se face foarte simplu.
Am uns pulpele de miel cu ulei si le-am presarat cu sare ,piper si frunze de rosmarin .
Am pus pulpele in tava cu putina apa si am sigilat tava perfect cu folie de aluminiu .
Am dat friptura la cuptor pentru 2 ore la 160 de grade .Daca nu e destul  de rumena dupa acest timp,mai lasati cat e nevoie.
Carnea s-a facut in suc propriu ,sucul din ea nu s-a evaporat si carnea s-a rumenit foarte frumos,chiar daca a fost acoperita tot timpul.A ramas moale si aromata .

Filet mignonul ,l-am facut dupa acelasi principu ,doar ca nu am folosit rozmarin,ci un amestec de oregano,menta si salvie uscate ,de la mine din gradina.

Carnea s-a servit cu sos de merisoare despre care am  povestit aici .



7. Spanac Ardelenesc 



Reteta :

1 kg spanac
2-3 catei usturoi
500-700 ml lapte
2 linguri rase amidon
sare ,piper
ulei

Spanacul se alege si se spala in mai multe ape.
Se fierbe in apa cu sare 10 minute ,nu mai mult ,pentru ca trebuie sa-si pastreze culoarea .Se scurge de apa si se arunca intr-un vas cu apa rece sau cu gheata sa se raceasa brusc .Se scurge intr-o sita si se toaca marunt .
Il punem apoi intr-o cratita cu putin ulei si doi-trei catei de usturoi taiati marunt .Adaugam laptele amestecat cu amidonul.Lasam sa dea un clocot si mai potrivim de sare .Daca e prea gros ,mai adaugam putin lapte .

8.Cartofi pure si morcovi cu lamaie



Cartofi pure stie toata lumea sa faca asa ca nu dezvolt subiectul.

9.Morcovii caramelizati cu lamaie 

Se fac simplu :

Calim morcovii mici fierti , in putin unt ,cu sare ,piper ,un varf de cutit zahar ,coaja de lamaie ,zeama de lamaie si patrunjel verde taiat fin .
Operatiunea tine fix 5 minute ,asa ca preparati-i inainte de a-i aduce la masa .
Sunt deliciosi .

La desert am avut tarta cu branza ,careia am sa-i dedic o postare separata si 

10. Spuma de ciocolata 

Despre care am mai vorbit aici .


                              


Acestea fiind zise ,pot spune doar ca a mai trecut un Pasti linistit ,alaturi de cei dragi si la fel de luminos ca si cele care au mai fost si sper la fel ca cele care vor mai veni .

Sa fiti iubiti !



14 comentarii:

Diana spunea...

un meniu minunat si foarte aratos! felicitari Lia!

Any spunea...

M-ai spart! As manca din toate, pe nerasuflate.
Buna ideea cu salata boeof in portii individuale.
Spanacul cu lapte il ador. La mine acasa asa s-a facut intotdeauna. Cu oua ochiuri.
Carnurile arata wow, toate, iar de ciorba nu mai zic.
Mousse-ul de cioco...am sarit ca arsa si m-am dus sa-l vad. Simplu de executat, putine ingrediente si cred ca e excelent.
Bravos doamna!

Dana2dor spunea...

Un meniu complex si teribil de apetisant, Lia draga! Tare bune toate, asa cum ne-ai obisnuit. Mi-ar placea sa am un loc la masa ta :)

La-Chef-A spunea...

Foarte frumos si gustos totul. Sa va fie de bine.

Sarea in bucate spunea...

wow, asa da meniu! totul arata asa de bine! :)

Ioana V. spunea...

foarte bogat meniul tau....Pomisorul m-a dat gata...e superb!Pup

Unknown spunea...

O masa ca la mama acasa.Sa va fie de bine Lia.

Lia spunea...

Diana ,

Multumesc .
Am vazut ce minunatii ies si din manutele tale . :)
Tare frumos !
Pup .

Lia spunea...

Any scumpa ,

Ma bucur ca ti-a placut ce ai vazut .:)

Te pup cu drag .

Lia spunea...

Dana ,

Si mie imi place la masa ta .:)

Lia spunea...

La Chef-A ,
Just me,
Alinutzika ,
Ioana ,

Va multumesc mult .:)

Dorina spunea...

O masa imbelsugata , un meniu extraordinar . Felicitari!

Liana10 spunea...

Ce meniu bogat si imbelsugat, mi-ar fi placut sa fiu invitata ta. Iti aduceam cozonac ;-)

Anonim spunea...

Foarte bine.....Eu am avut la scoala o tema de mai de mult ca sa realizam un meniu pentru pasti si mai mult ma ajutat mamy....o masa plina de belsug...

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails