Powered By Blogger

duminică, 30 mai 2010

Tort Zebra



By Peter.

Unul dintre prietenii mei virtuali,mare pescar,artist fotograf si bucatar iscusit ,a postat aceasta reteta,pentru care ii multumesc.

Pentru ca iubesc combinatia de branza,fructe ,lamaie ,vanilie,si pentru ca opera asta de arta are si un aer exotic,m-am grabit sa o reproduc.
Copia nu are nimic in comun cu originalul,pentru ca eu am folosit branza de vaci in loc de Quark.
Asa ca a iesit o copie cam peizana a unui original diafan. :)

Am sa reproduc si textul lui Peter cu explicatiile de rigoare.
Apar doar modificarile facute de mine si pozele mele.

Ingrediente aluat/blat:

125 g margarina sau unt
300 g faina alba
50 g. zahar
1 ou
1 lingurita praf de copt
coaja de lamaie 

Iese un aluat brise (sfaramacios).Aluatul clasic pentru tarte.


Ingrediente pentru umplutura :

125 g margarina sau unt
5 oua
250 g zahar
750 g brinza/Quark
1 pachetel de budinca de vanilie
1/2 lingura de cacao
Mod de preparare:

Din margarina, faina, zahar, ou si praf de copt framantam un aluat,pe care il asezam intr-o forma unsa de tort(eu am avut una de 26 cm diametru). Aplatizam putin. Peste blat am pus visine.
Peter a pus jumatati de caise.Puteti folosi orice fel de fructe,dupa placere si putinta :)




Incalzim cuptorul la 175 ° C
Pentru umplutura amestecam toate ingredientele mentionate numai cacao nu! Din masa obtinuta, separam in jur de un sfert din cantitate si amestecam cu cacao.
Acum punem prima data doua polonice din umplutura de culoare deschisa pe mijlocul blatului.
Peste punem o lingura-doua de umplutura cu cacao.



Continuam tot asa,concentric, pina se termina umpluturile.

Foarte important, asta pentru incepatori, umplutura nu se intinde cumva, ci aceasta se va prelinge singura spre margini...






Punem la cuptor,pentru o ora la 175 grade.

Eu am incercat prajitura cu un betisor si dupa o ora era gata.
Lasam cateva ore sa se raceasca si servim cu incredere.
E foarte buna,aspectuoasa si nu pot sa spun decat :

- Multumesc Peter !


5 comentarii:

Mrs. Green Foot spunea...

Ce eleganta e felia de tort! Si ce mult imi plac liniile, simetria lor. O placere pentru ochi, si sunt sigura, o placere a papilelor gustative.

Lilly spunea...

Ma bucur ca l-ai scos la iveala.Am sa-l incerc si eu, la cat de bine arata "zebra" ta...

Lia spunea...

Fetelor,
Daca-l faceti la vreo ocazie,folositi Quark.Iese mult
mai aspectuos.
Eu aveam branza de vaci care trebuia folosita.Dar si asa,gustul e divin.

MONONOKE KITCHEN spunea...

arata foarte frumos
si sigur a fost gustos!

sarah spunea...

imi place mult ideea de a combina branza cu fructe.cred ca acest tort se poate face si cu fructe combinate .nu imi pot imagina gustul dar aspectul este perfect.
pupicei si o saptamana minunata

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails