Powered By Blogger

duminică, 11 iulie 2010

Ratatouille by Lia



E sezonul legumelor si implicit al ghiveciului de legume.
Parafrazand o melodie celebra,acerba la vremea ei......

La tara la soare,
Legumele sunt goale
Vedete adevarate ,
Incerca-le pe toate.

Asa ca am purces azi sa fac un ghiveci functie de papila personala si legumele din camara.

Am pus in mancarica asta :

- 2 cepe taiate solzisori
- 2 vinete curatate,taiate cuburi
- 3 ardei grasi
- 5 rosii oparite,decojite,taiate 
- 1 ardei iute
- 6 catei de usturoi
- frunze de telina,patrunjel si...Menta
- sare,piper,un praf de scortisoara
- o lingura miere
- 100 ml ulei
- putina apa sau vin alb
Legumele se calesc in ulei,exact in ordinea din lista de ingrediente,pe rand,pana cand se inmoaie fiecare,dar sa ramana usor crocante.
Rosiile si vinetele lasa suficient suc.Daca totusi e nevoie,se poate adauga si putina apa,sau 100 ml vin alb.
Se lasa sub capac sa dea cateva clocote.
Se adauga condimentele si verdeata.
Menta,teliana,usturoiul si mierea fac din acest ghiveci o combinatie delicios de prietenoasa.
Ardeiul iute ii da suficient zvac,cat sa nu fie lesinata.
Praful de scortisoara,nu e obligatoriu,dar mie imi place.
Se poate manca simplu cu paine prajita,sau poate fi o garnitura delicioasa .
E si mai buna a doua zi,pentru ca legumele si aromele au timp sa se marite  :)
Pofta Buna !


16 comentarii:

Irina spunea...

Imi place mult reteta si paharul aburit, imi place fotografia, o simt de aici! As fi vrut sa fiu la masa!

Lia spunea...

Multumesc mult Irina.
Un compliment din partea unei artiste.

geta spunea...

Foarte bine arata...tre sa incerc...zici ca pot sa strang ce am prin camara,la mancarea asta?

Lia spunea...

Geta,

In prncipiu,eu am incerct sa respect reteta de Ratatouille.
Daca faci un ghiveci,chiar cuvantul in sine iti permite sa pui
cam tot ce ai in camara :)
La ratatouille,se mai permit dovlecei.
La restul..poti pune cartofi,masline....etc.

MONONOKE KITCHEN spunea...

De mult vreau sa incerc
si eu reteta asta,
la tanc ai pus-o!

sarah spunea...

foarte interesanta reteta.mami facea un ghiveci asemanator dar in straturi si il serveam cu pulpe de pui la cuptor.un adevarat festin.
pupici multi

Mrs. Green Foot spunea...

No ca am ajuns si eu la spartul targului, cred ca s-a papat tot de multa vreme...:)) Asta e, raman sa admir pozele, mai ales prima poza!

Lia spunea...

Mono,
Spor la treaba si pofta buna !

Lia spunea...

Sarah,

Eu nu sunt mare amatoare de ghiveci,dar combinatia asta imi place .
Eu am facut cu cotlet de porc.Cred
ca e mai fin cu pui.

Lia spunea...

Piciorus,
Asa e ,s-a mancat de mult,dar o repetitie,e intotdeauna bine venita:)
Vara e lunga si mai fac.

Momo spunea...

vin si eu la tine,imi place cum ai executat ratatouille-ul!si fotografiat,bineinteles!

Lia spunea...

Multumesc Alison .

Anonim spunea...

Vorba astora din corporatii...Am aplicat. Iesit ghiveci cum n-am mai papat de pe vremea maica-mii. Pus si scortisoara, pus si menta verde, frageda. O clipa aam crezut ca imi va iesi un ghiveci Colgate. Dimpotriva. Pina si MacDonaldul din familie s-a lins pe dejte. Asadar, multumiri din toate partile...

Lia spunea...

CJ,

Ma bucur ca l-ai incercat si ca
v-a placut.
Nici eu nu sunt fan-ghiveci,dar
asta iese fin si bun.
A bientot si sa ne auzim sanatosi ! :)

carnetul de retete spunea...

As dori sa pun fotografia cu linkul retetei in rubrica mea "Ce retete mi-au placut aceasta saptamana pe blogurile culinare romanesti...."
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

Lia spunea...

Cristina,

Ma bucur mult ca-ti plac retetele
mele.
Ma flatezi.
Multumesc.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails