Powered By Blogger

marți, 29 iunie 2010

Pulpe de pui cu orez si bile din cascaval




Alaturi de paste,orezul sta in clasa mea culinara in banca intai.
Combinatiile cu orez sunt infinite ,iar savoarea lui delicata innobileaza orice preparat pe care il insoteste.
Normal era sa incep cu pulpele de pui,pentru ca ele par primadonna acestui preparat,dar in cazul de fata,vedeta e orezul.
Pulpele si cascavalul,doar stau pe langa el.
Pentru acest fel de mancare avem nevoie pentru 2 persoane de :

pulpe de pui
200 g orez cu bob mare,colosal
600 ml zeama in care au fiert pulpele
200 g cascaval cu textura moale
2 cepe
sare,piper,boia dulce
100 ml ulei
patrunjel verde,tocat fin

Punctul 1.
Punem pulpele la fiert in apa cu sare.Adaugam o ceapa si fierbem pana ce carnea e facuta.Dar nu pica de pe oase....
Punem deoparte 600 ml zeama strecurata,pe care o vom folosi la orez.
Punem apoi carnea de pui intr-o tava.Stropim cu ulei,putina zeama in care a fiert,sare ,piper si presaram boia dulce.
Dam la cuptor la 200 grade pana se rumeneste usor.E important sa ramana suculenta,asa ca puneti timerul la 15 minute si nu uitati de ea.
Eu tot vin cu sfaturi de-astea ca eu sunt o uituca si mi se intampla des
sa pun doza de carbune medicinal in farfurie :)
Cei care ma cunosc,stiu despre ce vorbesc...
Punctul 2.
Pentru orez,procedam in felul urmator :
Taiem fin  ceapa si o prajim in putin ulei.Adaugam orezul si-l prajim usor,doar cat sa primeasca ... gust de nuca.
Adaugam zeama de carne,saram,piparam,popricam ... :)
Acu va traduc din romana in romana.Pe la noi,ardeiul se numeste poprica din ungurescul paprika.
Lasam sa fiarba la foc moale pana inglobeaza aproape toata zeama.
Acoperim si lasam sub capac cam 10 minute.In acest timp,orezul se umfla si capata un aspect lucios.
Il vom portiona cu ajutorul unor boluri mici,unse cu ulei,cu bratara speciala,cu clestele de inghetata :)
Las asta la latitudinea voastra.
Daca foamea e mare si familionul nerabdator,portionarea cu lingura, e tot atat de buna :)
Punctul 3.
Dam cascavalul pe razatoarea mare.
Trebuie sa fie un cascaval cremos,care aluneca usor pe..."brazda". :)
Rezulta niste "taitei" simpatici,din care formam bile.
Se fac simplu,rotunjite in palmele umezite cu putina apa.

Montam pe farfurie,orezul,bilele de cascaval si pulpele.
Presaram patrunjel verde si ornam cu felii de gogosar,rosii,salata verde,
sau cu ce aveti la indemana.
Daca va place  telemeaua,puteti sa puneti deasupra
o pudra de branzet :)

Succes garanta,va asigur.
Pofta buna !




14 comentarii:

Craita spunea...

arata bine de tot si mi-e o foame...bun,bun

sarah spunea...

dupa cum stii si la mine orezul este in menuil zilnic.foarte buna si usoara reteta.sunt curioasa cum o va primi fomistul numarul 1 al familiei mele (sotul).pupici

Mrs. Green Foot spunea...

Interesanta combinatia orez-cascaval, tare mult imi place cum ai aranjat mancarea in farfurie.

PS: un pic de carbune nu strica, face chiar bine la... aaa digestie :p

PPS: rade ciob de oala sparta :D

Lia spunea...

Goldie,

Pune mana si fa iute o portie :)
Nu-ti ia mult timp si merita.

Lia spunea...

Sarah,
Si eu sunt curioasa.
Sa vii sa-mi spui verdictul.

Lia spunea...

Pai sa stii ca nu face rau un pic de carbune :)
Daca se intampla des,gospodina spune ...
- Draga ce sa fac ?Nu arde bine
cuptorul :) :) :)

lulu spunea...

Lia, te rog sa-mi spui ce aparat/camera foto ai, daca se poate cu detalii! Faci niste poze foarte faine! Folosesti si trepied?
Si mie imi place foarte mult orezul, dar la bile chiar nu m-as fi gandit ca se fac asa usor!Sunt de efect!
Noapte buna!

Lia spunea...

Lulu,

Am un Panasonic :
Lumix DMC-F27.
O camera digitala de nivel mediu.
Nu e profesionala.Nu are obiectiv ..."Tun" si nici lentile
smechere.
Imi crapa si mie buza dupa un Cannon din ala care face poze singur :)
Fac poze multe.Cam 10 pentru un cadru.
In diferite pozitii,locatii,iluminare si apoi
aleg 1,2.
Am citit manualul din doasca in doasca,dar nu am incetat sa experimentez.
Arta asta e tare fina si inca nu
stiu de ce unele poze imi ies si
altele nu :)
Trepied am,dar il folosesc foarte rar.
Am setata optiune care stabilizeaza imaginea si impiedica efectul de "tremurat al mainii".

Sunt si zile cand fac o reteta cap-coada,fac poze si la final nu postez nimic pentru ca nu sunt multumita de poze.
Asa ca mai am mult pana la perfectiune.
Multumesc mult pentru aprecieri.
Te pup si eu.

lulu spunea...

Lia, multumesc mult pentru detalii! Cred ca trebuie sa-mi pun si eu ceva similar ca obiectiv pe termen mediu, cu toata criza asta! Fiu-meu rade de "sapuniera" mea!

pansy spunea...

mi-au placut bilele de cascaval !ei si restul,da'bilele m-au incantat

carnetul de retete spunea...

Lia,as dori sa pun reteta si fotografia ta in rubrica "Ce retete mi-eu placut aceasta saptamana pe blogurile culinare romanesti..." Daca nu doresti ca fotografia sa apara trimite-mi un comentariu.
Iti doresc un sfarsit de saptamana placuta...

Lia spunea...

Cristina,


Blogul tau este deosebit,iar atentia ta ma onoreaza.

Nu am nimic impotriva.
Multumesc pentru apreciere.

lauralaurentiu spunea...

Lia, facusi niste pozeee... sa mananci monitoru' si-alta nu! :P Si mancarica imi insipra sucurile gastrice, mai ales ca a mea nu e gata inca, mai am de asteptat vreo ora jumate :)) !

Lia spunea...

Laura,multumesc.
E intradevar o mancare simpla si buna.
Ma duc mintenas la tine sa vad
ce-ai mai "elaborat" :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails