Powered By Blogger

duminică, 18 decembrie 2011

Provocarea secreta - Negresa





Ama ne-a lansat luna aceasta o noua provocare.
Despre ce este vorba,o las pe ea sa povesteasca :

"Principiul de baza al provocarii: fiecare participant va primi pe mail - in secret si nu are voie sa dezvaluie pana la publicarea retetei - numele unui blog de pe care trebuie sa se inspire pentru o reteta.

Programul provocarii
1. Pe 1 si 2 ale lunii va voi trimite un mail cu numele si adresa blogului pe care trebuie sa il frunzariti.
Cercetati blogul si alegeti o reteta care vi se pare interesanta si pe care ati dori sa o incercati.
Pregatirea retetei nu inseamna respectarea ei pana la ultimul gram, ci aveti voie sa adaugati un accent personal, cu conditia sa pastrati principiul de baza al retetei.
2. Aveti timp sa pregatiti reteta si postarea pana cel tarziu pe data de 23 ale lunii."


Mi s-a parut o provocare interesanta si o idee inedita ,aceea de a citi si de a promova un blog ales aleator de Ama.Un blog despre care poate nu stii nimic.
Mi s-a parut o idee buna,aceea de a frunzarii bloguri  si de a ne cunoaste asa cum poate nu avem ocazia in viteza cu care ne desfasuram viata .
Am avut surpriza sa primesc ca tema Blogul :

Strumfa bucatareste

Strumfa,destul de zgarcita cu detaliile personale ,lasa sa se intrezareasca printre randuri ,o culinareasa tanara ,sensibila ,indemanatica ,cu simt artistic , de care mama ei , e cu siguranta mandra .

- Strufa ,mama te vede .Sa fii sigura . :)

Blogul Strumfei e destul de nou ,dar are potential si va invit sa-l vizitati.
Reteta ei de negrese de aici , m-a inspirat .

Mi-am dat seama ca nu am mai facut de mult o prajitura cu cacao si nuci ,asa ca am facut o reteta foarte asemanatoare cu a Strumfei .
Iata si negresa mea :



Reteta :

200 g faina
100 g nuci macinate
4 galbenusuri
100 g unt
1/4 litru lapte
150 g zahar
50 g cacao
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita sare
rom
vanilie
coaja de lamaie

400 g magiun de prune sau un gem acrisor

Glazura

4 albusuri
200 g zahar
15 ml rom sau zeama de lamaie

Frecam untul moale cu zaharul.Adaugam vanilia,rom,coaja de portocala.Apoi ouale si laptele.
La final se pune si faina amestecata cu cacao,nuci macinate,sare,praf de copt .
Amestecam usor pana omogenizam compozitia.
Turnam totul in tava de 20/30 ,pe hartie de copt.
Coacem 25-30 de minute la foc mijlociu , (180 de grade) .
Blatul nu trebuie sa se uste prea tare .

Pentru galzura ,amestecam 4 albusuri cu 200 g zahar tos si rom sau zeama de lamaie,pana sta bat.
Punem apoi vasul pe baie de aburi si mai batem 8-10 minute,insistand pe fundul si pe peretii vasului,sa nu se coaguleze albusul.Albusul se incalzeste si se transforma intr-o crema .
Cand blatul e copt ,il ungem cu magiun de prune si punem glazura .
Decorati cu ajutorul unei furculite sau preasarati carlionti de ciocolata sau bomboane colorate .

Ama multumesc pentru provocare . :)

11 comentarii:

strumfa bucatareste spunea...

ma bucur ca am fost selectata si ca ai facut negresele mult mai bune ca ale mele ;)

Zazuza spunea...

hihi, parca as provoca si eu prajitura asta sa imi faca o vizita in farfurie ;)

Lia spunea...

Strumfa ,

Mi-a facut mare placere sa-ti vizitez blogul si sa ma inspir.
Uite asa mi-am adus aminte de negresa .
Modificarea nu-i majora. :)
In loc de ulei unt si in loc de apa,lapte .
Aceeasi Marie cu alta palarie . :)
Te pup.

Lia spunea...

Zazuzo,

Omul m-a intrebat daca nu i-o fac si de Craciun .
Asa ca eu am primit acordul Controlului de calitate .:)

Pup .

Roxana spunea...

Trebuie sa notez reteta, poza face totul arata incredibil de apetisant, sunt vremuri de post acum dar vor veni si cele pentru o prajitura ca asta :D

Lia spunea...

Roxana ,

Nici eu nu am facut-o de mult asa ca timpul nu-i pierdut . :)
E buna oricand . :)

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

Lia prezentare de nota 10... Imi inchipui si gustulll.... Eu inca te astept cu muschiuletul afumat sa stii!

Lia spunea...

Irina,scumpa mea,

Muschiuletul a trecut prin doua etape.Acuma e pus la uscat.
De Revelion o sa tai primele bucati.Atunci o sa fac poze si apoi fac postarea .

Tu o sa fii prima care o sa afli. :)

Te pup .

Organizari evenimente spunea...

mmm...cat de bine arata!! Nici nu ma asteptam ca reteta sa fie atat de simpla. Super!! :D

Haplea spunea...

Imi place negresa!!Yuuumy

Emily spunea...

delioasa prajitura ♥
sarbatori fericite ♥

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails