Powered By Blogger

duminică, 25 iulie 2010

Corcoduse rosii, 3 in 1


Suc,Sos si Inghetata

Am cules corcodusele rosii.


Culoarea,gustul,aroma fructata de prune-caise,te imbie sa nu le treci cu vederea.

Am avut :

1,5 kg corcoduse curatate de samburi
1,5 kg zahar
zeama unei lamai
2 batoane de scortisoara

Le-am fiert la foc iute,pana au facut spuma.Am cules spuma si le-am mai lasat la fiert 10 minute pana ce sosul s-a legat usor.
Am strecurat sosul si l-am pus in borcane si sticle de nectar.
Daca procedura se petrece rapid,culoarea si aroma se pastreaza dumnezeieste.



Tipsuri pentru culoare si aroma :
-sa faceti dulceata,siropul,sau sosul la foc mare.
-in cantitati mici.Nu mai mult de 2 kg.de fructe la o portie. 
-cu zahar 1:1.Daca puneti zahar putin,veti fierbe mult,pentru a evapora apa din fruct si pentru a obtine fermitatea dorita.In acest timp,dispare tot ce e mai bun in fruct.


OK.
Acum sa va spun ce fac cu sosul asta :
Suc
Pun in carafa,sos de corcoduse 1/3,zeama de la 2 lamai,2 batoane scortisoara,apa plata sau apa minerala si cuburi de gheata.
Iese un suc cum nu se poate mai racoritor intr-o zi caniculara.

Inghetata si sos de inghetata.
Bat spuma tare un albus,250 g sos de corcoduse si100 g zahar.
Bat 250 g frisca.Amestec cele 2 compozitii si dau la congelator 3 ore.
Cand servesc,pun alaturi fructe,frisca si pudrez cu scortisoara.


Sos pentru gris,orez in lapte,budinca de vanilie.
Par niste cenuserese in comparatie cu alte fructe,dar e bine sa nu le neglijati.



Si cateva date tehnice :
                        Corcodusul ( Prunus cerasifera)

Este portaltoi pentru :prun,cais,piersic.
Rasare din samburi sau de pe radacini de pruni altoiti taiati.
Culoare :roz,galben,violet-brumariu.
Port pitic sau inalt,uneori foarte vivace.
Folosit pe scara larga in zonele de campie pentru obtinerea tuicii,datorita continutului mare in zahar si aromei intense.
Asta in cazul in care apuca sa se coaca.Fiind preferatul copiilor.
In faza de "verde" e folosit de gospodine pentru obtinerea unui "bors" cu
care se acresc ciorbele.

13 comentarii:

Momo spunea...

cenusaresele tale sunt delicioase si stralucesc in toate cele 3 variante
!eu ador corcodusele,si albe si rosii...dar mai departe de un compot nu am preparat ceva din ele.minunate idei ai!

CamiWitt spunea...

Grozave ideiile... Ce mai eram in copilarie prin corcodusi. Nu prea am vazut pe la noi1 o duminica placuta! Cami

vdaiana spunea...

Ti-au iesit super toate variantele!
Ani de zile am avut in gradina corcodus cu fructe galbene, dar si soiul cu fructe rosii. Din pacate tata a trebuit sa-i taie.

Lia spunea...

Multumesc Alison.

Lia spunea...

Cami,

Nu-i de mirare ca nu ai vazut la
voi...
Corcodusul e un portaltoi pentru
prun,cais,piersic.
E deci un pom salbatic.
Rasare din samburi aruncati la intamplare,sau din radacina unui prun altoit care a fost taiat.

Lia spunea...

Vdaiana.
Sa stii ca si eu am taiat in primavara mai mult de jumatate din el,pentru ca e prea vivace si ma
incurca .E chiar langa alee si zgarie masinile.
Am si eu corcodusi galbeni si brumarii.

CamiWitt spunea...

Lia, o jumatate de ora am cautat in google dupa numele latin, ca sa stiu cum le spune pe aici. Cica la magazine turcesti ...poate am noroc. Off, citi de multi erau prin padurile la Murflatar sau la bunica in padure. Altceva nu mai am in cap. Bucataria plina cu fructe, mango, zmeura, caise, nectarine, piersici...eu ce vreau? Corcoduse!!!!

Lia spunea...

Cami,
Am complectat si cu datele tehnice.
Le gasesti la finalul articolului.

Lulu spunea...

Lia, ce frumoasa postare! Estetica dar si bogata in informatii foarte utile. Si noi am taiat corcodusii din livada, deoarece sunt considerati ca neproductivi. A ramas doar unul, uitat, care acum este incarcat cu fructe galbene, de sta sa se rupa. Nu stiam ca se pot face atatea minunatii din ele!Preiau retetele!

Lilly spunea...

Informatii pretioase.Iar am invatat ceva de la tine.Pupam o fata harnica si priceputa.

Lia spunea...

Lulu,Lilly,
Multumesc.
Pup fetele frumoase.

Anonim spunea...

anul trecut am incercat o tarta cu corcoduse, insa a iesit usor prea acra. acum, cu reteta asta, o sa incerc sa le pastrez peste iarna. multumesc!

Lia spunea...

Corcodusele sunt dulci acrisoare,intradevar,dar nu mai acre decat rabarbarul de exemplu.
Daca le pui pe un aluat de tarta,
poti sa le pudrezi cu zahar brun si scortisoara.
Cred ca gustul acru s-ar echilibra.
Exista diferente de gust si intre varietati.
Cele rosii sunt cele mai dulci.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails