Powered By Blogger

sâmbătă, 22 octombrie 2011

Pasta de maciese



Este 22 Octombrie .De o saptamana bruma imi zgribuleste curtea si privirea in fiecare dimineata.E clar ca iarna isi intra incet ,incet ,in drepturi .
Si totusi natura duce o ultima lupta pentru supravietuire.Ne rasfata inca cu fructe de padure . Ultimele .Maciesele rosii ca  ciresele.
Pe margini de drum ,pe margini de gard ,de padure ,tufele de Rosa canina ,asteapta modeste sa vina Octombrie .E momentul lor de glorie.Daca tot anul nu le-ai observat,acum nu poti sa treci pe langa ele fara sa fii uimit .

Te striga pur si simplu :

- Fata ,iti place noua mea  tunsoare ?Noua boare ?Noua mea rochie ?Noua culoare ?


                                                                                  d.p.net

Daca nu le observi ,vor tacea si te vor astepta in continuare .Se vor acoperi cu ninsoare,asteptand soare .

                                                                                   d.p.net

Eu nu am trecut pe langa ele ,fara sa le salut ,mai ales ca le astept de mult.
Pasta de maciese e o finete de neegalat intre foile unei prajituri cu crema de lamaie sau vanilie ,pe o clatita sau pe o simpla felie de paine  langa o cana cu lapte cald .




Daca reusiti sa puneti mana pe fructele astea magice ,pot sa va spun ca procedura e laborioasa ,dar merita.
De ce sunt maciesele magice ? Cititi informatii interesante , aici .

Cum procedam :

Maciesele se spala bine,bine .
Le punem apoi intr-o cratita si punem apa cat sa le acopere.Se fierb o ora la foc mic, pana cand pulpa lor se inmoaie .
Urmeaza acum pasul cel mai important.Separarea pulpei de samburi si puf.
Pentru ca nu-i asa ,un fruct atat de special ,ascunde inauntrul lui si o mica surpriza nu tocmai placuta.
Samburii sunt impachetati intr-un fel de puf care-i de-a dreptul nesuferit ,si pe piele si pe limba .
Asa ca dam maciesele fierte prin sita .Faceti manevra asta purtand manusi .Va scutiti de neplaceri. :)
O sa obtinem pulpa .
O punem intr-o cratita cu pereti grosi si adaugam pentru fiecare kg.de pasta jumatate de kg de zahar .
Fierbem  ,pe o plita groasa , timp de o ora.Invartim cu rabdare,pentru ca are tendinta sa se prinda .
La final nu  se va ingrosa prea tare .Dar nici nu-i nevoie sa stea lingura in ea .
Rolul ei este cel al unui sos .







Cred ca v-am convins iar restul cuvintelor sunt de prisos .

44 de comentarii:

Unknown spunea...

VREAU si eu! poate anul asta ma mobilizez si pun de un borcan :) pupici

sarah spunea...

imi aduc aminte de fructele acestea.avea mamaia un macies in curte dar parca le ceai folosea fructele ,nu stiu sigur:D
sosul tau e tare fin si cred ca-i rpieten bun cu clatitele.pupicei

mandala spunea...

macesele, ce bunatate, imi aduc aminte cand eram copii pasta de macese era una dintre cele mai populare dulciuri!

Antonina spunea...

Vreau din toate !! delicioasa pasta!! superba prezentarea! pupici

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

draga mea, iti multumesc! chair zilele astea vorbeam acasa cum sa scapam de puful din macese!

Mimmi spunea...

E dementiala,o ador :P !

Mihaela spunea...

Cred ca sotului meu i-ar place pasta de macese, chiar imi spunea odata ca mancau cand erau copii :) Dar eu nu am macese aici asa ca ma "degust" virtual :)

sara & Miki spunea...

Cred ca-i un deliciu, chiar daca nu-i prea placut sa o faci. Pup!

TeoBucatar spunea...

Este foarte buna pasta de macese dar nu am de unde sa iau fructele!Excelenta!Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Ce bunatate!!!Vreau cu clatite:)Pupici!

Liana10 spunea...

Pasta de macese e preferata mea, o ador!

retete- ina spunea...

sigur un deliciu,cred ca e foarte parfumata,plina de vitamine,yummy,lasa,ma sa iau un pic,pupici

In bucatarie cu Aziz spunea...

Grozavaaaaaaa!!!!

feldefel.arts spunea...

Asa de necaz mi-e ca n-ai postat asta acu vreo 2 saptamini....

Anonim spunea...

Trebuie sa incerc si eu o data, arata foarte delicios!

Lia spunea...

Andreea ,

Eu sper sa reusesti . :)

Lia spunea...

Sarah ,

Da , sunt foarte bune si pentru ceai .Au un continut foarte mare de Vit.C .

Lia spunea...

Mandala ,

Si eu o vanam prin camara ,pana se termina . :)

Lia spunea...

Antonina ,

Ma bucur ca ti-a placut .
Pup you back . :)

Lia spunea...

Zazuza ,

Ma bucur sa-ti fiu de folos . :)

Lia spunea...

Mimi ,

Si eu o ador . :)

Lia spunea...

Mihaela ,

ce sa facem ,si voi aveti ce nu avem noi . :)

Pup.

Lia spunea...

Sara ,

Stii vorma aia :
"rabda baba la frumusete" ...eu as adauga ca mai rabda si la fainosag . :)

Lia spunea...

Teo ,

La noi se gasesc in piata ,culese de tiganci . :)

Lia spunea...

Licuta ,

Pe clatite e mortala . :)

Lia spunea...

Liana,

Eu am multe preferinte ,chiar prea multe,dar in momentul asta pasta asta e pe locul intai . :)

Lia spunea...

Ina ,

Cand te intorci dintre dune ,dai un semnal si-ti trimit un borcan cu drag . :)

Lia spunea...

Raluco,
dar ce era acum doua saptamani . ?

Lia spunea...

Cititoarea ,

Pe vremuri se gasea in magazin o varianta destul de buna.Vezi poate mai gasesti .:)

Mrs. Green Foot spunea...

Ador pasta de macese!!!! Din punctul meu de vedere, e umplutura perfecta pentru clatite. Cu toate acestea, eu nu stiu sa fac pasta de macese. Si recunosc, ca desi mi-ai pus reteta in brate, nu o sa fac prea curand dulceata asta :)) Pentru ca am mare noroc cu mama, care in fiecare an ne pregateste cateva borcane/cap de copil.

Lia spunea...

Luiza ,

Unde umbli puiule ?
Ce dor mi-a fost de tine si de pozele tale !!!
Ma bucur enorm sa te "Vad " .:)
Apropo de pasta.Saptamana asta mai fac o portie ( a trei a ),ca borcanele au plecat in cele patru zari,pe la copii ,mama si prieteni . :)
Eu iti trimit cu tot dragul si tie ,daca-mi dai adresa .

Mrs. Green Foot spunea...

Esti o dulce :* Momentan ma bazez pe borcanele mamei, cand se termina te trag de maneca. Te pup

catkitchen spunea...

Ce bine arata , si o poti folosi in atatea variante !!!

Marius Barbu spunea...

Foarte frumoasa poveste culinara si foarte frumoasa prezentare! Felicitari!

Lia spunea...

Cat ,

Asa este,variantele urmeaza ..:)

Lia spunea...

Multumesc Marius .:)

Lilly spunea...

Eu-s fericita care poate confirma cat de buna este pasta de macese facuta acasa la Povesti Culinare!Am pupat fiecare borcan!Jur!

Lia spunea...

Lilly ,

O sa mai ai de pupat,ca am mai facut o tura . :))

feldefel.arts spunea...

Am trecut razant pe linga un cos cu macese, dar m-a speriat munca :D

Lia spunea...

Raluca ,

Nu te cred .
Pe tine nu te sperie nimic . :))
Pup .

viky balint spunea...

Spune-mi te rog ce fel de sita trebuie si de cite ori se dau prin aceasta sita promit sa incerc,familia mea merita

Lia spunea...

Viky ,

E vorba despre o sita metalica fina .

Asemanatoare cu sita pentru ceai,dar cu diametrul mai mare .
Se gasesc prin toate supermarketurile .

Sper sa te descurci .
Tin pumnii . :)

copii talentati spunea...

Salutare!

Am descoperit site astazi, fiind interesata de modul de preparare a maceselor si avand o multime de tufe de macese in jur.Intrebarea mea este daca dupa fierbere, atunci cand despart pulpa de seminte si puf pt utiliza o masina speciala de strecurat? Aceasta masina are o sita speciala care desparte pulpa de seminte (o folosesc la sucul de rosii si zacusca)

Lia spunea...

Nu se poate folosi masina pentru bulion.

Pasta de maciese se da printr-o sita mult mai fina ( sita de ceai),care retine samburii si perisori aceia fini din interior.

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails