Powered By Blogger

vineri, 4 februarie 2011

Prajitura cu Branza si bezea




Nu am mai facut de mult prajituri.Deocamdata nici nu fac.
Totusi,cautand prin podul calculatorului,am gasit poze mai vechi cu minunatia asta,care-i tare potrivita cu anotimpul si zapada de-afara.
Era pacat de ea sa ramana ca o cenusareasa la coada prajiturilor.Asa ca am scos-o in fata.
E o reteta pe care o am de 27 de ani, de la bona fiicei mele care era unguroaica.Pe vremea aia mai usor cu cantarele,asa ca se folosea mult metoda cu "lingura" .

Pentru blat :

4 galbenusuri,frecate spuma cu :
9 linguri zahar,9 linguri lapte,9 linguri ulei,12 liguri faina + un praf de copt.
Daca va iese un aluat prea vartos,puteti sa mai puneti putin lapte.
Blatul se coace,in tava tapetata cu hirtie de copt.
Se coace la 180 de grade,foc mediu.
Blatul trebuie sa ramana pufos si moale.
Se scoate blatul si se unge cu o dulceata acrisoara.

Crema  de branza :

600 g branza de vaci grasa(de la piata),200 g zahar,3 oua intregi, vanilie,coaja si zeama de la 2 lamai.

Bezea

4 albusuri(cele de la blat),batute foarte bine cu 7 linguri de zahar.

Peste blatul copt si uns cu gem,puneti crema de branza si deasupra bezeaua.
Puteti sa faceti pe bezea ce modele doriti.Apoi,o mai coacem 1o minute.
Asa arata inainte de coptul final :



Se mai da la cuptor la foc mic,pina se coaguleaza bezeaua.Cu grija ca se arde usor.
Puteti apoi sa decorati cum va duce imaginatia.
Eu am pus felii de lamaie zaharisite cu sirop ,in prima varianta.



Iar alta data,am "inghetat"niste petale de trandafiri.
Cum ?
Am trecut petalele prin albus de ou si apoi prin zahar tos.Le-am lasat cateva ore sa se zvante si apoi ,le-am pictat pe prajitura.



In fine,astea-s mai mult divagatii plastice.
Oricum ati decora-o,ea este foarte buna.
Asa ca va doresc :  

                                                Pofta buna !






Pozele sunt vechi de vreo 2 ani.
Scuzati calitatea,dar prajitura asta merita un sacrificiu,fie el si unul estetic.

Va pup.


7 comentarii:

Zazuza spunea...

aoleu, Lia, ce ne-ai facut :))! arata superb!

diamond spunea...

ce bine arata...mmm :D

Mariana spunea...

Prajitura asta o facea si mami!f.gustoasaşiar a ta e tare apetisanta!

Mihaela spunea...

Cum, nu mai mananci nimic dulce?

Lia spunea...

Da fetelor e tare buna !

@ Mariana,

Am zis eu ca-i o reteta veche.:)

@ Mihaela,

O perioada,manac light.
Si dulciurile vor fi din aceeasi categorie.

Anonim spunea...

Am facut prajitura si a iesit delicioasa!!!!!! Va multzumesc frumos!

Lia spunea...

Sa va fie de bine ! :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails