Powered By Blogger

luni, 24 ianuarie 2011

Tapenade provençal





De doua saptamani ma lupt sa gasesc mancaruri si aperitive digeste si hipocolesterolice,in dorinta de a elimina kilogramele depuse de sarbatori.
Fie ele binecuvantate !
Si sarbatorile si kilogramele.:)
Nu-mi pare rau de nici un kilogram care s-a depus pe minunatele mele paranteze,pentru ca s-a depus cu folos.   :0)
Dar ca orice lucru bun,are si un sfarsit.
Daca veti citi postarea Dieta, veti vedea ca in fiecare an,in primavara duc aceeasi  lupta.
Doar ca anul acesta am luat-o mai din timp.
Asadar,am inceput sa caut inlocuitori ai untului , margarinei,&co, inlocuitori care sa ma bine dispuna si sa nu ma frustreze.
Am ales uleiul de masline extravirgin, guacamole,si mai nou tapenade.

Tapenade provençal ,este o pasta ,a carei reteta,provine din sudul Frantei,dupa cum o subliniaza si numele,obtinuta dintr-un amestec de capere,masline si ansoa.
Amestecul se face in mojar sau in blender.



Pentru aceasta reteta, am folosit :

150 g masline fara samburi
160 g ansoa din conserva,scursa de ulei 
50 g capere
sucul unei lamai mici
ierburi (busuioc,rozmarin,etc)
50 ml ulei de masline extra virgin

Am pus totul in blender si le-am transformat in pasta.Nu am adaugat sare,pentru ca ansoa este deja destul de sarata.
In functie de culoarea maslinelor,va vira si culorea pastei.Eu am ales masline negre.
Pasta asta e un deliciu pe felii de paine prajite,frecate cu usturoi ,sau pe crakers.
Puneti alaturi un ceai fierbinete si veti fi pe deplin multumiti la micul dejun.
Cei care nu sunt la dieta,pot sa puna pe paine si putin unt.
Gasesc ca e o varianta sanatosa si inspirata.
Serviti !



                                                                  Pofta buna !


19 comentarii:

Dana2dor spunea...

Excelenta reteta ta, Lia! O voi incerca chiar maine, pentru ca acum nu am capere.
Desi anul asta am reusit sa-mi pastrez greutatea dinainte de sarbatori, tot trebuie sa mai dau jos cateva kilograme (adica vreo 10:)) ca sa ma simt bine, si tare greu e :(

Lia spunea...

Hai Dana,ca am trecut noi peste hopuri mai mari.
Trebuie sa dam jos,sa avem unde pune la loc . :)

Mrs. Green Foot spunea...

Foarte reusite pozele, m-au convins sa incerc reteta ta :)

Lia spunea...

E un mare compliment,pe care il primec cu drag din partea unei fotografe profesioniste.
Pup "Piciorusele".:)

Zazuza spunea...

trebuie sa spun ca si mie mi-au placut pozele. in plus, reteta mi se pare excelenta!

Lilly spunea...

Ma alatur si eu fetelor: poze excelente.Sa inteleg ca manualul ti-a fost de folos?Incerc si eu tapenade dupa reteta ta.Si incerc si eu sa dau kilogramele jos.

New Sensations spunea...

Multumesc frumos pentru ca imi cititi blogul in continuare. Multumesc frumos pentru cuvintele frumoase, si tocmai de aceea imi cer scuze ca nu am mai accesat pagina dumneavoastra de blog, dar sincera sa fiu nici de al meu blog nu am avut timp. Am fost ocupata in ultima luna, intrucat plecam de la 7:00 si ajungean in jur de 21:00 acasa, cand bineinteles...ma culcam.
As vrea sa am timp de citirea mai multor bloguri, si de comunicarea cu oamenii, dar oricum mai bine sa am ce face... decat sa stau in pat, sa ma uit la televizor, si sa ma gandesc la ceea ce mi s-a intamplat rau...ca pana la urma trecand peste uiti de ele... :-?. Nu stiu daca poti uita unele lucruri, dar sentimentele mizerabile provocate cu siguranta pot fi uitate. Cel putin scrierea pe mine ma ajuta foarte mult. Scriu, si trec peste...iar mai apoi cand recitesc deja am impresia ca citesc o poveste straina de mine :).

"Tapenade provençal" - apetisante fotografiile, cuvintele, povestea. Realitate intr-o fictiune a nutritivelor! Felicitari!

janet spunea...

Nu m-am muncit nici o data cu dietele,dar pasta asta are tot ce-mi place mie!O sa o pun la favorite s o pot incerca cit de curind.
O seara minunata!

Lia spunea...

Zazusa,

Multumesc.
Pup.

Lia spunea...

Lilly,
Mie pozele nu-mi ies dupa manual,ci dupa starea de spirit si de rabdare.Cateodata sunt asa grabita,ca nu stiu cum se tine aparatul.:)
Cat despre cura,o tin de placere,stii vorba aia : daca-i musai, cu placere.
De data asta nu am mai asteptat sa ajung la" Kilometrul" 80. :)

Lia spunea...

New Sensation,
Cu mine nu trebuie sa-ti faci probleme.
Eu nu scriu nici macar prietenelor mele din "blogging" la fiecare post.
Scriu doar cand am timp,si cand simt ca trebuie sa scriu.
Tu esti prea tanara sa-ti petreci viata pe net.
Scrie cand simti,invata si distraza-te !
Te pup.

Lia spunea...

Janet,
Eu m-am muncit de cateva ori:)
Daca iti plac ingredientele,cred ca o sa-ti placa si tapenade.

Nadji spunea...

Très bonne recette.
De plus, elle me ait toujours pensé à l'été et sa chaleur.
A très bientôt.

New Sensations spunea...

Multumesc :)! Ma bucur sincer ca am ajuns sa comunic cu dumneavoastra.
O saptamana frumoasa va doresc!

Lia spunea...

Merci Nadji,

En effet,elle est vraiment tres chaleureuse.

Lia spunea...

New Sensation,

O saptamana frumoasa si linistita si tie.

La-Chef-A spunea...

Gand la gand cu bucurie! Duminica trecuta am facut si eu un tapenade insa al meu e greek style :)
Poate reusesc sa-l postez si eu, seamana desul de mult, numai ca al meu nu are ansoa.
Foarte frumoasa prezentarea. Te pup.

Lia spunea...

Multumesc La Chef-a.
Pup si eu.

Cris spunea...

Arata incredibil in poze!

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails