Powered By Blogger

luni, 26 iulie 2010

Zama de poprici umplute(Toltott paprika leves)



Mai pe romaneste :

Supa de ardei umpluti.


De ce nu am spus asa de la inceput ?

Pentru ca mancarea asta o facea bunica de pe Lapus si i-am pus titlul "original". :)
Restul sunt remake-uri:)
E o reteta ungureasca,ce are loc de cinste ,in bucatariile ardelenesti.
Avem nevoie de :

12-14 ardei mai mici
500 g carne tocata amestec
100 g orez
300 ml bulion
1 ceapa
2 linguri zahar
2 linguri amidon sau faina
300 ml lapte sau 250 g smantana
100 ml ulei
sare,piper,boia dulce
frunze de patrunjel,frunze de telina
2-3 ramurele de cimbru verde
frunze de dafin
un galbenus(optional)



Eu folosesc un soi de ardei,locali,mici,galbeni cu gust pregnant.
Lasam ardeii mari,carnosi,colorati din supermarket,pentru alte preparate.
Ii spal,ii curat de codite si cotor.
Fac amestecul de carne astfel :
Tai ceapa si o prajesc in ulei.Adaug orezul si las pe foc 5 minute.
Amestec carnea,cu orezul calit,sare,piper,boia,si partunjel verde taiat marunt.
Daca vreti o compozitie mai ferma care nu se destrama la fiert,puneti in compozitie un galbenus.
Cu aceasta compozitie se umplu ardeii.
Ii pun intr-o oala destul de adanca si ii cladesc pe cat posibil in picioare.
Cu deschiderea in sus.
Ii acopar cu apa cam o treime din oala.
Pun sare, 2 linguri de zahar si cimbrul .
Crengutele de cimbru se scot din supa la final. 
                        

Pare neobisnuit,dar zaharul nu se simte .Doar supa e mai catifelata.
Las sa fiarba sub capac pana sunt aproape facuti.
Adaug acum bulionul si las sa fiarba pana sunt gata.
La final se adauga in supa un sos din lapte(smantana)cu 2 linguri faina si  supa + frunzele de telina,tocate fin.
Mai dam un clocot si gata.
Smantana nu poate sa lipseasca cand serviti.
Pofta buna !


17 comentarii:

Mrs. Green Foot spunea...

DA DA DA DA! Ador ardeii umpluti, eu prefer cu mai putina zeama, dar la ce bine arata de data asta ma sacrific si mananc o portie de la tine. Pardon, 2 portii!

Mrs. Green Foot spunea...

Iooooooooi ce bine arata, ce pacat ca pixelii astia nu au nici un gust :((

Lia spunea...

Ce-mi place sa vad ca te-au emotionat ardeii ca ai postat de 2 ori una dupa alta :)
Si eu ii prefer mai scazuti,dar ideea cu zama a fost a omului si nu l-am putut refuza :)
Eu mai pun o lingura de zahar si in farfurie,ceea ce unora ar putea sa li se para blasfemie.
Pun zahar in tot ce contine suc de rosii.
Nu e sanatos,dar e bunnnn.

Mrs. Green Foot spunea...

Si eu pun zahar, mai taie din aciditatea rosiilor.

Tu ce pofta mi-ai facut! Trebuie sa fac si eu o tura.
Te pup

Momo spunea...

ce poza faina ai facut!la noi in moldova nu se face,doar ardei umpluti in sos de rosii...

Lia spunea...

Ma bucur ca ti-am facut pofta,ca destul belesc si eu la pozele tale.
Pup fata si artista !

Lia spunea...

Alison,
Fiecare zona are retetele si specialitatile locale.
Daca vrei,pentru diversificare incearca si asa.
Sunt importante ierburile, condimentele si smantana.

lulu spunea...

Lia, noroc ca mancasem ceva ca altfel cred ca-mi dadeam duhul! Arata minunat! Ma duc sa iau si eu ardei! Si-mi place zeama asta buna, o mananc cu lingura, desi altfel ma dau o doamna delicata(hmm!)
te pup si sa fii sanatoasa

Lia spunea...

Tu Lulu,sigur ca esti o doamna,ca
doara zama cu lingura se mananca :)
Ia sa incerci cu furculita.
Eu tai ardeii cu furculita si cutitul si apoi mananc cu lingura.
Deci yo-s o lady "superioara" !
Hi!Hi!
Secretul este ca e voie sa stergi farfuria la sfarsit c-o daraba de pita.:)
Ssssss nu ne aude nimeni :)

Daca faci supa,te rog sa-mi spui cum ti-a iesit si daca ti-a placut.
Te pup si sa fii iubita !

arcadia spunea...

Draga mea, m-ai uns la suflet cu reteta asta! O sa i-o bag intre ochi colegului meu se care se uita kancsal cand ii propun la meniu supa de ardei, supa de visine, supa de salata, supa de chimen.

Ma intreaba de fiecare data daca nu cumva am amestecat din greseala retetele, pentru ca el stie ca supa e fel unu si ardeii fel doi, compotul se mananca la desert, salata se mananca in stare cruda iar ceaiul de chimen e bun cand te doare burta.
Jaj, Istenem!

Lia spunea...

Arcadia,

Colegul tau,e poate mai conservator,ce sa-i faci ?
Sigur are alte calitati :)
Yo cand ma supar pe al meu,imi zic in barba :
- lasa-l mama ca-i baiat bun... daca ma suporta :)

sarah spunea...

ardeii umpluti au fost mancarea preferata a copilariei mele.arata super!!!pupici multi

Lia spunea...

Sarah,

Pupici si tie :)

Anonim spunea...

Lia, noi pregatim ardei umpluti scazuti: este felul doi. Cu zeama lunga :supa, si urmeaza alt fel doi. Cand traiam in Romania, mincam cu paine proaspata. In Ungaria, si in Croatia se maninca cu cartofi taiati in patru si fierti in apa cu sare. Prima data am fost sceptica, insa armonizeaza foarte placut cu sosul de rosii.

Anonim spunea...

Lia, noi pregatim ardei umpluti scazuti: este felul doi. Cu zeama lunga :supa, si urmeaza alt fel doi. Cand traiam in Romania, mincam cu paine proaspata. In Ungaria, si in Croatia se maninca cu cartofi taiati in patru si fierti in apa cu sare. Prima data am fost sceptica, insa armonizeaza foarte placut cu sosul de rosii.

Lia spunea...

Sa stii ca si la noi se face si in
varianta scazuta.
Ideea cu cartofii fierti e faina.
Am sa incerc si eu.

Danut Buc spunea...

Mi sa facut pofta,frumos si sigur cred ca si gustos

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails