Powered By Blogger

luni, 3 mai 2010

Turnulete de orez cu pure de mazare si creveti



Mi  s-a facut pofta de creveti.
Eu ii prefer pe cei decorticati,congelati.
Nu-mi place sa curat nici pestii de solzi si maruntaie,nici crevetii de continut.
Fiind adepta metodelor rapide de gatit, am ales variant usoara,a lenesului.
Chiar daca pare sofisticata,mancarea asta nu va ia mai mult de 15-20 de minute.Parole d honneur !
Daca nu aveti pure de mazare,merge foarte bine si fara.

Avem nevoie pentru 2 portii de :



- 200 g creveti decorticati ,congelati
- 2-3 catei de usturoi,curatati si taiati
- 200 g orez cu bob colosal(arborio)
- 100 ml suc de portocale
- sare,piper.Eu am pus piper rosu
- sos tabasco ( sos foarte picant)
- apa
- 50 ml ulei
- pure de mazare (da clik sa vezi reteta) 

Cum procedati.
Mergeti la magazin si luati crevetii.Atentie mare ca-s tare perisabili.Cereti sa vi-i puna in punga cu fulgi de gheata pentru siguranta.
Acasa ,ii scoteti din gheata si va minunati cat pot fi de frumosi.

Punem uleiul la incalzit.Cand e fierbinte,calim usturoiul 2 minute,cat sa-si lase aroma.Adaugam crevetii si mai lasam 5 minute.Nu mai mult ca se gumeaza.
Adaugam orezul,zeama de portocala,sare,piper,apa calda cat sa acopere capodopera.Apoi stam langa tigaie si invartim din cand in cand.Mai adaugam apa din aproape in aproape ca la risotto,pana e fiert orezul.Lasam totul sub capac pana se umfla putin orezul si absoarbe tot lichidul.


Eu am luat deoparte din mancare 4 creveti cu care am ornat turnuletele.
Punem pe farfurie bratarile alea de facut turnulete si ne apucam de construit.
Un rand generos de orez,unul mai subtirel de pure si deasupra crevetii.
Stropim esafodajul cu tabasco,sau hotsauce(sos iute). 
Nici intr-un caz nu mi-am taiat degetul,chiar daca la prima vedere asa pare si nici nu ar fi de mirare  :)
Pofta buna !


Sfat :
Daca nu aveti forme speciale,puteti folosi o conserva ,careia ii taiati capacul si fundul,rotunjind cu un ciocanel marginile perfect :)

2 comentarii:

pansy spunea...

torta,nu alta !

Speedy Gonzales spunea...

Pfoaiii ce pofta am acuma. Te rog sa "nu mai faci mancaruri ce arata asa bine" :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails